Fotoğraf, İnternetten Alıntıdır.
Merhabalar.

Günümüz modern insanın hayatı iki farklı dünyadan oluşmaktadır. Bu dünyalardan biri fiziksel olarak yaşadığımız sosyal hayatımız, diğeri de en az sosyal hayatımız kadar vakit harcadığımız ve bağımlı olduğumuz Siber dünyadır. Siber dünyamızın araçlarından biri olan bilgisayarlarımız, bizleri bu siber dünyanın her tarafına ve her alanına adeta ışınlayan bir makinedir.

Siber dünyanın sunduğu imkanlar arttıkça, gerçek hayattaki bir çok işlev siber/sanal versiyonuyla yer değiştirmektedir ki, bu da insanların siber dünyaya daha fazla bağımlı olmasına sebep olmaktadır. Siber dünya kavramı detaylı olarak incelenidiğinde bu dünyanın iki farklı profilde insanlara imkan sağladığı ortaya çıkacaktır. Profillerden biri işlerini daha rahat yapabilmek için siber dünyanın imkanlarını kullanan masum insanlar, diğeri de bu dünyayı kötü amaçlı kullanmak isteyen suç şebekeleri ve hacker'lerdir.

Yıllardır kullandığım ve bu zamana kadar hiç bir sorun yaşamadığım, Windows7 Ultimate işletim sistemi ve ESET'in Nod32 antivirüs proğramı yüklü masaüstü bilgisayarımın hem kendi iç dosya erişimlerinde, hem de internet üzerindeki adres erişimlerinde kaç gündür bir ağırlık yaşamaktaydım. Bilgisayarımdan kayıtlı bir dosyayı çağırdığım da dakikalarca dosyanın ekrana gelmesini bekliyorum, internet üzerinden bir adrese erişmek istediğimde de yine dakikalarca adresin ekrana gelmesini bekliyorum. Bu aksaklığa sebep olabilecek tüm nedenleri donanımları ile birlikte tek tek gözden geçirerek gerekli tüm düzenlemeleri yeniden yapılandırdıktan sonra sonucun yine değişmediğini gördüm. Geriye tek bir yol kalıyordu o da bilgisayarıma format atıp işletim sistemini yeniden kurmak. Bu işlemi de tam iki kez ayrı ayrı uyguladıktan sonra yine sağlıklı bir sonuç elde edemedim.

Uzun zamandır aklımda olan ve daha önce de Linux işletim sistemi çekirdeğini kullanan PARDUS milli işletim sistemini kurduğum bilgisayarıma, yine Linux'un çekirdeğini kullanan Kali-Linux işletim sistemini, güvenli bir işletim sistemi olması nedeniyle bilgisayarıma kurmaya karar verdim.

Başlangıçta biraz zorlansam da daha önce de Linux'un dağıtımları üzerinde yaptığım araştırmalar sonucu edindiğim tecrübe ile Kali-Linux işletim sistemini bilgisayarıma kurdum. Siz de benim gibi inanmakta biraz zorlanacaksınız ama, Windows işletim sistemi ile yaşadığım sorunların hiç birini yaşamadan Kali-Linux işletim sistemi yüklü bilgisayarımı çok rahat bir şekilde kullanabildim. Hatta size şunu da ilaveten söylemek istiyorum. Windows7 işletim sistemi ile okuyamadığım iki adet DVD'yi bu işletim sisteminde okuyarak belge ve fotoğraflarıma ulaştım.

Yazım biraz uzun oldu galiba, ama sonuç olarak şunu söylemek istiyorum. Windows işletim sistemi, Linux dağıtımlarına göre çok daha yaygın bir şekilde kullanıldığı için, yukarıda bahsettiğim siber dünyanın tüm saldırı şebekeleri ve hacker'ler, Windows işletim sisteminin açıkları üzerinde yoğunlaşarak, Windows işletim sistemleri üzerinden kullanıcılara zarar vermektedirler. Ama Linux işletim sistemi çekirdeğini kullanan açık kaynak kodlu Linux dağıtımları, kullancılarının azlığı ve sistemin Windows'a göre çok daha korumalı ve güvenli olması, suç şebekeleri ve hacker'lerin işlerini zorlaştırmaktadır. Benim gibi bilgisayarı ile ilgili sorun yaşayanlara, Kali-Linux işletim sistemini bilgisayarlarına kurmalarını tavsiye ederim.

Selam ve dualarımla.

Recep Altun