Merhabalar.

Katılamadığımız Dünya Kupası'nı Fransa'nın değil de Arjantin'in almasına herkesten çok ben sevindim. Futbol ilgi alanım değil. Ancak böyle uluslararası kupa maçlarının sadece finaline kalan ülkelerin maçlarını öylesine izler ve daha çok sonuca odaklanırım.

Neden Fransa değil de Arjantin? Sorusuna da cevap vermek istiyorum. Fransa'yı ve Fransızları sevmiyorum. Neden Fransa'yı sevmiyorum: 

Fransa, İngiltere'nin ardından dünyanın en büyük 2'nci sömürge imparatorluğudur. Fransa, 1524'te başlattığı sömürgecilik faaliyetleriyle Afrika'nın batısında ve kuzeyinde 20 ülkede hakimiyet kurdu. Cezayir, Fransa'nın Afrika'daki kanlı sömürgecilik tarihinin en karanlık sayfalarından biridir. Bu ülkeyi 130 yıl boyunca sömüren Fransa, İkinci Dünya Savaşı'nda kendi safında savaşması için Cezayirlilere bağımsızlık sözü verdi; sözünü tutmayınca başlayan protestoları kanla bastırdı. Bağımsızlık Savaşı'nda 1 milyon Cezayirli hayatını kaybetti. 
işte bu nedenle Fransa'nın kupayı almasına gönlüm razı olmazdı. Fransa'nın mazlum milletlere yaptıkları bu kadar değil, dahası var ama işi fazla uzatıp bildiğiniz şeylerle zamanınızı alıp, başınızı ağrıtmak istemedim.

Selam ve saygılarımla.