Merhabalar, Saygıdeğer Blogger Arkadaşlarım,

Ben artık Windows-xp işletim sistemini terk ettim ve Türkiye'nin milli yazılımı olan Pardus 2011.2 Cervus Elaphus 32 bit sürümünü kullanıyorum. Tamamen ücretsiz. İçinde ihtiyacınız olan herşey var, ayrıca oradan buradan dosya indirmek kurmak gibi derdiniz de yok. İçersinde ofis proğramı da var. Windows'ta oluşturduğum tüm yazı ve resim dosyalarımı bir dvd'ye kopyaladım ve Pardus'a taşıdım ve şu anda bu bloğumu da Pardus'ta oluşturuyorum.

Bilgisayarımda bulunan harddiskin kapasitesi 40 GB. bunun 30 GB. Windows XP işletim sisteminde, kalan 10 GB.nı da Pardus'a ayırdım ve kurdum. İlk kurarken benden kaynaklanan bazı hatalar sonucu biraz zorlandım ama, üçüncü denemem de başardım.

Bu iki sistemi de bir müddet birlikte bilgisayarımda tutacağım. Pardus'tan memnun olursam, bilgisayarımdan Windows XP'yi komple kaldıracağım ve Pardus kullanmaya devam edeceğim. İşletim sistemi, ofis proğramları ve virüs paroğramları için hiç masrafınız olmayacak. Hatta makinanıza virüs proğramını da hiç kurmayacaksınız. Neden mi? Linux sistemi bir konsol üzerinden açık kaynak kodlu çalıştığı için yani içersinde hiç, exe, bat, com vs. uzantılı uygulama dosyası kullanmadığından dolayı hiç bir virüs ve hacker bilgisayarınıza giremez ve bilgisayarınızı çökertemez.

Benim bilmediğim ama daha keşfedeceğim çok şeyleri olduğu muhakkak. Sizlere de öneririm desem şimdilik yalan olur. Önce ben bu sistemi tamamıyle keşfedip kullanayım ki, gerçekten sorunsuz ve tehlikesiz çalışırsa, ancak o zaman önerebilirim.
Saygılarımla.
YazBlogcu