Prof. Dr. Hüseyin Atay |
Kur'an, abdestli, abdestsiz, cünüp, hayızlı, her hâl ve durumda okunabilir. Dinin ve Kur'an'ın emri, Kur'an'ı her fırsatta okumak, anlamak ve uygulamaktır. Kur'an okumak için ileri sürülen bütün şartlar boşunadır, saçmadır, yanlıştır, Kur'an ve hadisten bir tutanağı yoktur; Kur'an'ın gayesine, felsefesine aykırıdır. Kur'an'ı okumanın fizikî bir şartı yoktur. Kur'an'ı okumanın önemli ve tek bir şartı; peşin fikirli, ön yargılı olmadan, herhangi bir mezhebin ve görüşün etkisinde kalmadan anlamaya çalışmaktır. Kur'an'ı okurken herhangi bir âlimin, fakihin veya şeyhin kitabını, fikrini, anlayışını ölçü almamak, başka birinin fikrine yönlendirmemektir. İşte bunlardan uzak durarak Kur'an'ı anlamaya çalışmak şarttır ve en saf, temiz, doğru anlama bu yolla sağlanır.
Değerli okuyucum, ben size ulaşabildiğim gerçekleri anlatıyorum. Eskiden olduğu gibi bugün de yalan söyleyerek ve başkasına iftira ederek Müslümanlara yanlış bilgi ve dinî hükümler veriliyor. Bunlara dikkat edin. Bir kimsenin doğru söyleyip söylemediğini bilmek için onu Kur'an'a ve akla vurmasını öneriyorum. Ben ise büyük gerçek âlimler gibi, ya kendi adıma konuşuyorum ve kendi fikrimi söylüyorum ya da birinden naklediyorum. Ancak nakilde kimseye iftira etmiyorum. Bakınız, Muhammed el-Sabuni isminde eserler veren bir zat, "Tefsir Ayati'l Ahkam" adındaki tefsirinde2 aynen şöyle diyor: "Âlimler, hayızlı kadının namaz kılmasının, oruç tutmasının, tavaf etmesinin mescide girmesinin, mushafi tutmasının, Kur'an okumasının haram olduğunda ittifak etmişlerdir." Bu zat bu meselelerin hepsinde âlimlerin ittifak ettiklerini söyleyerek âlimlere iftira ediyor, yani yalan söylüyor. Burada saydığı meselelerin hiçbirinde âlimlerin ittifak etmediklerini "Kur'an'a Göre Araştırmalar" kitaplarımızda görebilirsiniz. Yalnız üç âlimi tekrar burada zikredeceğim:
Kurtubi "Tefsir Ahkamı'l Kur'an" adlı tefsirinde diyor ki: "Âlimler, abdestsiz Kur'an'a dokunulması hususunda ihtilaf ettiler." 3
İbn Kayyım Cevziye "Ilamu'l-Muvakk'in" adlı eserinde şöyle diyor: "Hz. Peygamber hayızlının Kuran okumasını men etmedi. 'Hayızlı ve cünüp Kur'an'dan bir şey okuyamaz' hadisi sahih değildir. Ehl-i ilmin ittifakı ile bu hadis malul(sakat) dür." 4
Sunen-i Ebi Davud'un sarihi Bezlu'l Mechud "fi Hail Ebi Davud" adlı eserinde şöyle diyor: "Hz. Peygamber'in, ancak namaz kılacağım zaman abdest almakla emrolundum" sözü ile Maide'nin altıncı ayetine işaret ediyor. Taharet (abdest) namazdan başka hiçbir şey için emredilmiş değildir." 5
İki şekilde başkasından alıntı yapılır. Ya onun yanlışını belirtmek ya da onun fikrini desteklemek ve ondan destek almak için. Her ilmî araştırıcı da öyledir. Kim olursa olsun yukarıda verdiğim akıl ve Kur'an ölçütünü hiç ihmal etmemek gerekir. Bu iki ölçütü de daima insanın kolayına ve tabiatına gelecek şekilde anlamaya, kullanmaya özen göstermelidir. (SON)
2- Sabuni, Muhammed, "Tefsir Ayati'l Ahkam, C. 1/330.
3- Ebu Abdiliah Muhammed Ensari Kurtubi (671 H. 1272 M) el-Camili Ahkamul Kur'an, Cilt 17/226, Mısır 1952.
4- İbn Kayyım Cevziye (751 H. 1359 M) Ilamu'l-Muvakkıin 3/28 vd.
5-Sünen-i Ebu Davud sarihi Ailame Muhaddis Halil Ahmet Sehar Nufuri, (1346 H. 1927 M), Bezlul-Mechud fi Hail Ebi Davud, 16/89. Ayrıca bak. Mahmud Muhammed Hattab Subki (1352 H. 1933 M) el-Menhelu'1-Azb el-Mavrud-Serh Sünen il-İmam Ebi Davud, 2/306-307.
Prof. Dr. Hüseyin Atay
Kur'an'a Göre Araştırmalar-I
2 Yorumlar
Allah razı olsun bu güzel paylaşımlarınızdan.
YanıtlaSilKur'an okumak için gerekli tek şart Rabbimizin koyduğu şart: Kur'ân okuduğun zaman, o kovulmuş şeytandan Allah'a sığın! Nahl / 98 .
Vâkı’a: 79'u da iyi kavamak lazım.
Bir kaç paylaşımda bulunduğunuz konuyu daha inceledim. Hurafelerden uzak Kur'an ışığında paylaşımlarınız var. Allah razı olsun.
Şefaat konusunda bir konum olacak demişsiniz, göremedim eğer hazırlamadıysanız belki yardımcı olur bu link..:)
http://www.youtube.com/watch?v=c_HfNIUcpVM&list=PL_V0CQcV2EvqasfixSrTQ66WgVEVKc5fv
Merhabalar Sade Heceler, Hoş Geldiniz.
YanıtlaSilBlog sayfama yaptığınız ziyarete ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim. Sağolun, varolun.
Ben bu konuları yayınlarken, bir yanlışlık yapmaktan ve hataya düşmekten korkuyorum ve bu konuda Cenab-ı Hakk'a sığınıyorum.
Bildikleri halde daha önce bu konuları aydınlatmayıp, bizleri hala atalarımızın dini üzerinde olmaya teşvik edenlere de kızıyorum.
İslami konulara bir müddet ara vermek istediğimi belirten bir blog da yayınlamıştım. Bu nedenle ara vermiştim. Tekrar kendimi hazır hissettiğim de Allah'ın izniyle devam edebileceğim herhalde.
Selam ve dualarımla.
*YORUMLARINIZ HEMEN YAYINLANIR*