Merhabalar. 

İlanları yüzünden her gün bir Hürriyet gazetesi alıyorum. Hem iş ilanlarına, hem de satılık konut ilanlarına bakarım. Ekranda fotoğrafını gördüğünüz ilan daha sabah vakti dikkatimi çekti ve hemen telefon ettim. Aldığım cevap "Eleman alındı." Demek ki, bu gazeteyi sabahın köründe alıp hemen iş ilanlarına bakıyorlar, telefon ediyorlar ve hemencecik de işe alınıyorlar. Benim bildiğim iş için müracaat edenleri görüşmek üzere bürolarına çağırırlar ve orada yüz yüze görüşmek suretiyle bir mülakat yaparlar ve içlerinden işin şartlarını taşıyan beğendikleri birini de işe alırlar. İnsanlarımız bu kadar hızlı. Tabi sen yavaş yaşarsan, hiç bir şeye yetişemezsin. Otobüsü kaçırırsın, muayene sıranı kaçırırsın, bankadaki işlem sıranı kaçırırsın, işini kaçırırsın dolayısıyla her şeyi kaçırırsın. Bu devirde elini çabuk tutup hızlı olacaksın. Yavaş adamlara iş de yok, aş da yok vesselam!

Bundan yıllar önce emekli kardeşim de bir anketör şirketine başvurarak anket işine başlamıştı. Kardeşimle birlikte 30'a yakın emekliyi  iki aya yakın anketör olarak çalıştırdılar daha sonra kimseye hiç beş kuruş ücret ödemeden ortadan kayboldular. Aynı işe kardeşimle birlikte ben de başvurmuştum. Ben, ta o zaman bunların üçkağıtçı olduklarını anladığım için başvurumu geri çekmiştim. Kardeşimi de uyarmıştım. Ama o benim uyarılarıma rağmen işe devam etmişti. Sonuç tabi hepimizi üzmüştü. 

Hem bir işe yaramak, hem de üç beş kuruş harçlık çıkarmak için bu tür iş arayışlarıma devam edeceğim. Cenab-ı Hakk, hayırlısıysa nasip etsin, hayırsızsa nasip etmesin.

Selam ve dualarımla.

Recep Altun