Merhabalar.

Gülçin'in Defteri tarafından mimlendim. Önce Gülçin'in Defterine bu nazik seçim ve tercihi için kendisine çok teşekkür ederim. Her ne kadar mimlenme olayına pek sıcak bakmıyorsam da arkadaşlarımın bu nazik davetini reddetmemin çok büyük bir saygısızlık olacağını düşünerek soruları elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım.  

İlk soru: Evde yalnız kaldığınızda ne yaparsınız?

Evde yalnız kalmak asla hoşuma gitmez. Ev dağınıksa evi toparlarım. Yıkanmış çamaşırlar varsa onları asarım. Evde kalacaksam, o gün sabahtan akşama kadar yapılması gereken ev işlerini ben yaparım. Kalan zamanımı kitaplarıma ve bilgisayarıma ayırırım. Eğer o gün evde kalmayacaksam en az 15, en çok 22 km. yol yürürüm.
İkinci soru: Hakkımda 20 gerçek

Olduğum gibi görünmem gerekiyorsa, önce hakkımdaki gerçekleri sıralayacak kadar cesur olmadığımı itiraf ederim. Gerçekten cevaplaması çok zor bir soru. Hele de bu sorunun en az 20 adet gerçeği talep ediyor olması, olduğu gibi göründüğünü iddia edenleri bayağı bir zorlar diye düşünüyorum. Neyse lafı fazla uzatmadan gerçekleri sıralamaya başlasam iyi olacak.

  • "Hayır" demesini bilmiyorum.
  • Her konuda cesur değilim.
  • Yalandan nefret ederim, ancak sonucu hayır getirecekse söylerim.
  • Kendimi çalışkan biri sanıyordum, aslında çalışkanlara göre çok tembel biriymişim.
  • Doymak için yiyen, örtünmek için giyinen biriyim. 
  • Aksi ve inat bir adamım 
  • Her zaman güler yüzlü biri değilim. 
  • Paylaşmayı ve yardım etmeyi severim.
  • Maymun iştahlıyım.
  • Allah'tan korkar, kuldan utanırım.
  • Elimdeki ekmeğimi başkasına kaptıracak kadar yardım sever biriyim.
  • Ölümden asla korkmam, sevdiği birinin yerine canını feda edecek kadar gözü kara ve cesur biriyim.
  • Bilerek harama asla el uzatmam.
  • Sıcaklarda çalışmak suretiyle oruç tutan insanların hakkı geçmesin diye, o sıcakların altında saatlerce yürüyüş yapmak suretiyle susuz ve halsiz kalırım. Ancak o zaman iftarımı büyük bir sevinç ve huzur içinde yaparım.
  • Sevgimi asla dışarı vuramam. Eşime, çocuklarıma ve tüm sevdiklerime olan sevgimi içimde hapsederim. 
  • Yerine getiremeyeceğim sözü asla veremem. Çok üstüme düşerlerse, "inşAllah kısmet olursa" diyerek ikna etmeye çalışırım. Aksi halde verdiğim sözü yerine getirmem gerekir, getiremediğim zaman çok büyük acılar içinde kıvranırım. Dolayısıyla verdiğim sözü yerine getirememenin ezikliği bende büyük bir vicdani travma yaratır. 
  • Kimseye yük olmayı asla sevmem. İşim görülsün diye kimsenin karşısında eğilmem. Acımdan ölürüm ama kimseden bir lokma olsun ekmek isteyemem.
  • Her ne olursa olsun, kolay kolay kalp kıramam. Haksızlığa ben de dayanamam, ama haksızlığın karşısında haykırabilmem için, bıçağın kemiğe dayanmış olması lazım.  
  • Aslında çok sabırlı bir insanımdır. Son zamanlarda çabuk sinirleniyor ve öfkeleniyorum. Öfkem geçtikten sonra da kendi kendime kızıyorum.
  • Daha önceleri hem sigara, hem de alkol kullanan biriydim. Alkolü, sevmediğim için; sigarayı da parası için terk ettim. 
  • Duvarda eğri duran çerçeve beni rahatsız eder. Onun mutlaka birilerince düzeltilmesi gerekir. Bu ben de olabilirim, çerçevenin sahibi de olabilir. Önemli olan onun duvarda düzgün durmasıdır.
  • "Mum dibini ışıtmaz" Benim için söylenmiş bir sözdür. 

Beni okumak için gösterdiğiniz sabra teşekkür ederim.
Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

Recep Altun