Merhabalar.

Zamana muhtaç olmadan yaşanabilir mi diye kendi kendime düşünürken, bunun imkansız olduğunu söylemek ne kadar zor olsa da bir o kadar da gerçek olduğunu itiraf ediyorum. "Biz niye zamana yalvaralım ki, zaman bize yalvarsın" diyordum. Ama mümkün değilmiş. Yani zamana kafa tutmak değil her yiğidin, hiç bir yiğidin karı değilmiş. İyi ya da kötü ne yaşarsak yaşayalım, bir ucu zamana değiyormuş.

Zaman nedir diye de düşünürken, "elle tutamadığımız, gözle göremediğimiz sadece o anı yaşadığımız bir süreçtir" diye bir tarif yaptım ama, ne derece isabetli bir tanım oldu bilemiyorum. Ne geleceğini görebiliyoruz, ne de tekrar geçmişine dönebiliyoruz. Kendimizi de geçmişi ile geleceği arasında sıkışıp kalmış çaresiz bir varlık olarak görüyorum.

Bu konuda benim söyleyebileceklerim bundan ibarettir. Bu konuya ilaveten söyleyeceği olanlar yorumlarıyla katkıda bulunurlarsa sevinirim.

Selam ve dualarımla.