Ortaokul öğrencisi iken, her hafta alıp okuduğum Doğan Kardeş dergilerim gibi, Renkli Dünya dergilerimi de zamanında ciltleyip saklamıştım. Ancak zamanla hem Renkli Dünya, hem de Doğan Kardeş dergilerimi kaybettim. İnternette yaptığım uzun bir araştırma sonucu nihayet Renkli Dünya dergisinin 30 Aralık 1968 tarihli 7. sayısına içeriğiyle birlikte muhafaza edildiği "Çizgi Diyarı" isminde platforma üye olmak suretiyle ulaştım.
Resme Tıklayıp büyülterek içeriği okuyabilirsiniz.

Neden durup dururken Renki Dünya dergisini hatırladığıma gelince; Blogger arkadaşlarımızdan ZEUGMA,'nın "Troya'nın Atları ve At Başlı Testi" yazısını görüp okuduktan sonra, ben de ilk defa Troya Savaşı ile ilgili ilk bilgilerimi söz konusu dergiden öğrendiğimi hatırladığım için böyle bir arayışa yöneldim ve dergiyi de iç sayfaları ile birlikte temin etmekle birlikte sizlerle paylaşmaya karar verdim. 
Resme Tıklayıp büyülterek içeriği okuyabilirsiniz.

2004 yılında çekilen Troy filmi,  Homeros'un İlayda destanına uygun bir şekilde çevrildiği anlaşılmakla birlikte bazı değişiklikler de yok değil. Ancak, söz konusu Troya Savaşı Renkli Dünya dergisinde de çok değişik bir şekilde ele alınmış. Dergide anlatılanlar ile filmde anlatılanlar ve İlyada destanında yer alan bilgiler arasında ufak tefek değişiklikler kendini gösteriyor. 

Resme tıklayıp büyülterek içeriği okuyabilirsiniz.

Benim bu dergide aklımda kalan en belirgin olay, Aşil'in oğlu tarafından Hektor'un oğlunun bacaklarından tutularak sarayın duvarlarına çarpmak suretiyle öldürülmesidir. Filmde böyle bir sahneye yer verilmemiş olup, Hektor'un karısı ile birlikte çocuğu da gizli bir geçitten geçerek Truva'yı terk ediyorlar. Ne filmde ne de İiyada destanında Aşil'in oğlundan bahsedilmiyor.

İlyada destanında Aşil'in Hektor'u öldürme nedeni çok sevdiği öldürülen dostu Patraklos'un öcünü almak içindir. Oysa filminde yeğeni, Aşil'in zırhını giyerek savaşa katılıyor ve Hektor tarafından öldürülüyor. Dergide ise, Aşil ancak topuklarından okla vurulursa ölebileceği için, Truva prensi Hektor'un kardeşi Paris tarafından okla topuğundan oklanarak öldürülüyor.