Şantiye Binası (Ankara/İncek/Ahlatlıbel) Villa İnşaatı

Merhabalar.

Kalem tutan bu eller, buz gibi demiri tutmasını da biliyor; kelimelere kalemle nasıl hayat veriyorsa, o buz gibi demire de aletlerle şekil veriyor. Evet, çatı işleriniz itina ile yapılır. Artık demir profilden çatı iskeleti kuruyoruz. 

Çatıda demir profili kaynatırken (Bereli olan Recep Altun)

Şu anda Ankara/İncek Ahlatlıbel mahallesinde dubleks bir villanın demir profillerden çatı katı iskeletini kuruyoruz. İşe başlayalı bir hafta oldu. Her sabah saat 06:00' da kalkıyor, hazırlığımı yapıyor ve saat 07:15'de Yenimahalle'nin ilçesi olan Ostim'in (Ortadoğu Sanayi ve Ticaret Merkezi) yolunu tutuyorum. Ostim'deki atölyede gerekli hazırlıklarımızı yapıyor hizmet aracına takımlarımızı yüklüyor ve İncek/Ahlatlıbel'in yoluna koyuluyoruz. Şantiyeye geldiğimizde hizmet aracımızdan takımları çatı katına çıkartıyor ve "Bismaillah" deyip işe başlıyoruz. Akşama doğru saat 16:30 - 17:00 gibi işi bırakır, takımları toplar, hizmet aracına yükler ve tekrar Ostim'e doğru yola koyuluruz. Atölyede ertesi günün plan ve hazırlıkları yapılır ve oradan da herkes evinin yolunu tutar. Şantiye-Atölye arası bir saat, atölye evlerimizin arası da yaklaşık bir saat olmak üzere, günümüzün iki saati yollarda geçiyor. 

Montajını Yaptığımız Demir Profil Çatı İskeleti

Şu anda "Recep kardeşim senin böyle işlerin de mi var?" dediğinizi duyar gibi oluyorum. Usta değilim, kalfa değilim, ama ben iyi bir çırağım. "Ustayı çırak çalıştırır" diye bir söylem vardır. Çırak dediğin usta daha ağzını açmadan yaptığı işi takip ederek istediği malzeme ya da takımı anında eline uzatır. Şu yaşta demir profillerin üzerinde keklik gibi sekiyor ve montaj aşamasındaki projeye yardım etmeye çalışıyorum.  Akrabam olan bu atölye sahibi ihtiyaç duyduğunda beni çağırır ben de yardımcı olmak üzere montaj ekibine katılırım. Benim aylığım falan yok, ben sadece yevmiye usulü çalışırım.

Bölgeden Bir Görünüm

Çalıştığımız bölgenin de çatı üzerinden bir fotoğrafını sizlerle paylaşmak üzere aldım. Buralarda 330 m2 arsalar üretilerek ihtiyaç ve talep sahiplerine satılmış. Kimileri iki parseli birleştirerek 660 m2 üzerine villasını yaptırmış, kimileri de sadece 330 m2 arsası üzerine ancak bir duvarı yanyana bitişik nizam iki komşu olarak villalarını yaptırmışlar. 330 m2 bir arsanın satış fiyatı ise dudakları uçuklaştıracak kadar yüksek.

Selam ve saygılarımla.