Bimcell Kazığı



2012 yılı itibarıyla GSM sektöründe BİMcell adı altında hizmet vermeye başlayan BİM, Türk Telekom'un alt yapısını kullanarak BİMcell faaliyetleriyle GSM sektöründe de müşterilerine hizmet sunmaktadır. 

Gerçekten Bimcell abonelerine, diğer GSM operatörlerine göre en uygun fiyatı sunduğu için bağlantı kalitesine pek önem vermeyen GSM abonelerinin tercih ettiği bir sektör olmuştur. Bu bağlamda ben de on yılı aşkındır Bimcell'i tercih ederek GSM hizmeti alanlardanım. 

Ben,  Bimcell'in karma üçlü paketlerinden  yurt içi her yöne 750 dakika, her yöne 250 SMS ve 3 GB internet içeren "Dost Küçük" paketini aylık 102,00 TL. karşılığında kullanıyorum. Geçenlerde kullanım süresi bir ay ile sınırlı olan paketimin süresi bittiği için yeniden 102,00 TL. karşılığında paketimi yenilemem gerekiyordu. Ancak, 750 dakika konuşma süresi bana çok fazla geldiği için her seferinde artan konuşma sürem boşa gidiyordu. GSM hizmeti veren sektörler karma paketlerde bu süreleri öyle güzel ayarlıyorlar ki, kimine konuşma ve internet süresi yetmediği için daha büyük karma paketleri tercih etmek zorunda kalıyor; kimilerine göre de en ucuz paketin içerdiği süreler bile fazla geldiği için benim gibi beyhude ücret ödemek durumunda kalıyorlar. Ben de bu ay Bimcell hesabıma, 58,00 TL. karşılığında sadece 250 dakika konuşma süreli olan paketi tercih etmek üzere 90,00 TL. para yatırdım. O ara konuşma paketi tercihimi telefon ile evde daha rahat bir şekilde bildirmek üzere yola koyuldum. Ben mağazadan çıkıp eve gidinceye kadar, telefon cihazımda açık kalan "mobil veri" internet hizmeti sağlayan konum, hesabımdan 37 küsur lirayı kaşla göz arasında yutmuş. Eve gelince, SMS ile Bimcell'e 250 dakika paketini tercih ettiğimi gönderdim. Bimcell bana, bu hesabın aktif olduğunu ve kullanmaya başlayabileceğimi; ya da hesabımda kalan paranın bu pakete yeterli gelmediği için bu isteğimi yerine getiremediklerini belirten bir uyarı mesajı göndermesi gerekirdi, ancak söz konusu iki mesajdan hiçbiri gelmedi. Bakiye kalan bilgilerimi sorgulamam sonucunda hesabımda sadece 54 küsur liranın kaldığını öğrenince beynimden vurulmuşa döndüm. Olayı anlamakla beraber müşteri hizmetlerini aradım ve konuyu teyitle öğrenmiş bulundum. 

Bu etraflı ve uzunca GSM hikayemi neden anlatmak istediğime gelince. Ben daha tercihimi belirtmeden ve gerçekten cep telefonumu açıp internet bile kullanmamışken, sadece telefon cihazımdaki "mobil veri" tercihi açık kaldığı için, bunu bir fırsat bilerek beş dakika içinde hesabımdaki paranın 37 küsur lirasını internet kullanımı karşılığında yutmasına kızdım doğrusu. Ben bu duruma göre, pirince giderken evdeki bulgurdan oldum. İşte iletişim hizmeti sağlayan tüm operatörler aynı zihniyete sahip. Hizmet vermekten öte, "abonemi nasıl soyarım" mantığı ile çalışmaktadırlar. 

Yorum Gönder

24 Yorumlar

  1. Geçmiş olsun. :((
    Valla bu cep telefonu şirketlerinin hepsi öyle. Ben önceden Turkcell kullanıyordum baktım sürekli üç, beş TL diye diye her ay fiyat artıyor, onu iptal ettim, Vodafone'a geçtim. Faturalı olanına. Her ay 30 TL iken arttırdılar 70 küsur oldu, en son 156 mı ne yaptılar! (unutuyorum çünkü ev telefonuna da zam getirdiler, internete de zam getirdiler, hangisine kaç para verdim tam olarak aklımda kalmıyor, hele su parası 300 küsur geldi)
    Dur dedim eskiden cep telefonu mu vardı? Tamamen iptal edeyim kullanmayayım ama bir şey olur gerekir diye yapamadım, bir de tüm faturalarımı int. bankacılığı sayesinde oturduğum yerden ödüyorum, onun için de telefona kod geliyor, sanal market vs. alışverişlerde keza. O yüzden yapamadım. Lanet olsun hepsi vatandaşı soyuyor.
    Selamlar, saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Çok uzun yıllar öncesi bu GSM operatörlerinin bizleri kazıklamasından dolayı bir ay içinde tam dört GSM operatörü değiştirdim. Ben de sizin gibi cep telefonunu kullanmama kararı almıştım. Ama maalesef olmuyor. Hele şimdi bir çok şeyi cep telefonu aracılığı ile yapınca, artık hiç mümkün değil.
      Daha ev internetinden hiç bahsetmedim. Şok mağazasının internetini kullanıyorum. 16 MB hızındaki Haziran ayı internet ücreti 128 TL idi. Temmuz ayında 130 TL, Ağustos 179 TL, Eylül 213 TL ve Ekim 247 TL. Kasım ayında ne kadar olur bilemem.
      Bimcell'in telefon hattı, Şoknet'in internet hattını kullanmamın sebebi diğer GSM ve internet hizmeti sağlayıcılarına göre çok ucuz olmalarıydı. Ama onlar bile bu ucuzluğu devam ettiremediler. Çünkü ikisi de Türk Telekom'un alt yapısını kullanıyorlar.
      Sizin de dediğiniz gibi herkes vatandaşı soyuyor. Burada mağdur olan vatandaştır.
      Allah yar ve yardımcımız olsun.
      Selam ve saygı ile.

      Sil
  2. Ne yaparsak yapalım yine ve hep onlar kazanıyorlar... Bizler de pinpon topu gibi bir o operatöre, bir bu operatöre geçip geçip duruyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Bugün artık cep telefonu bir ihtiyaç, evde internet bir ihtiyaç! Ne yapacağız? Bunları kullanmamak gibi bir durum söz konusu olamaz artık. Aslında patron biziz ama, dört ya da beş yılda bir atışlık mermisi olan tüfeğimizle on ikiden vurmak için atıyoruz, ancak her seferinde karavana...

      Sil
  3. Yaşantımızda karşılaştığımız , bizi etkileyen olumlu olumsuz yaşanmış deneyimlerimizi gerçekçi biçimde , uygun bir dille konu etmek isterim her zaman. Toplumu ilgilendiren konularda paylaşım yapan arkadaşlarımızı da hep takdir etmişimdir. Bir kurumda yeterli denetim sağlanıp işler yolunda gitmiyorsa "Halkın sesine" kulak vermek lâzım elbette.
    Keşke tüm çalışmalar reklâmlardaki kadar güzel yürüse. Bir zamanlar çok okurlu gazetelerde tüketici köşeleri, Hukuk danışmanları vardı. Halen var mı bilmiyorum. Öyle yanlış ve haksız uygulamalarla karşılaşıyoruz ki. Adeta tüketiciye gerçek anlamda sabır ve sinir testleri uyguluyorlar.
    İnsanın en canını sıkan nokta; bu büyük iletişim kurumlarıyla iletişim kurmaya kalktığınızda telefonda uzun süre reklamları dinledikten sonra karşılaştığınız mekanik sesin hatırlatması: "Güvenliğiniz ve kalite kontrolü açısından konuşmalarınız kayda alınmaktadır." Kaç kez keşke alınsa ve yetkililere ulaşsa dedim önce içimden, sonra telefondaki sakin sesli görünmeyen kişiye. Ne yazık bu büyük şirketler önce kendi içlerindeki iletişimi sağlayıp, yoğun yakınmaları dikkate alamıyorlar.
    Çok haklısınız, hepimiz yakınıyoruz. Reklamlardaki o muhteşem kurumları özlüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Ziyaretinize, konuyla ilgili katkı ve desteğinize çok teşekkür ederim. Çok sağolun.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  4. Merhaba Recep Bey...
    Telefonumu ilk aldığımdan
    10 yıldan fazla hiç aksatmadan operatörüm Türkcell'di. Bir anda ücretini çok yükseltince Türk Telekom'a geçtim. Baktım bir yılın sonunda ücreti iki katına çıkarınca tekrar Türkcell'e döndüm. Ondan sonra her sene bu iki operatör arasında gidip geliyorum. :)
    Evdeyken evin internetini kullanıyorum, dışarı çıkınca mobil veriyi açmıyorum. Zaten fotoğraf çekmenin dışında pek telefonumu kullanmıyorum. Aylık 3 GB internetim olduğu gibi kalıyor. Keza dakikalarım da öyle...Aylık 54 lira ödüyorum. Geçen gün aradılar, 165 lira olacakmış. Güya bana özel indirimliymiş. İnanın aklıma ne geldiyse söyledim. Dakikalarım kalıyor, internetim harcanmıyor, ne diye % 300 zam yapıyorsunuz? Maaşlara bu kadar zam yapınca beni tekrar arayın dedim. :)
    Emekli zaten sürünüyor, bir darbe de onlar vuruyor acımasızca.
    Ev telefonunu, baktık kullanılmıyor, yıllar önce iptal ettik. Mecbur, aile ile yakınlarımız ile haberleşmek için telefon şart. Ellerine düşmeye görelim bir kere, ücreti yükseltsek de nasıl olsa ödeyecek mantığındalar. Bize de moral bozukluğu kalıyor tabii.
    Siz geçmiş olsun.
    Selam ve saygılarımı gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      BLog sayfama yapmış olduğunuz ziyarete ve paylaşıma yönelik yorumunuzla yaptığınız katkı ve desteğinize çok teşekkür ederim.
      Ne diyeceğimi bilemiyorum. Şu anda evinde ev interneti ve cebinde cep telefonu kullanan tüm vatandaşlarımıza bir dokunsak bin ah iştieceğimizi adım gibi biliyorum.
      Vatandaşın hakkını korumakla mükellef devleti de göremiyoruz. GSM operatörleri piyasadaki fiyat artışlarını kendilerine de yansıtarak piyasa ile parelel gidiyorlar. Olan burada vatandaşa oluyor. Her ay 30 TL.ya yakın fiyat artırarak kazançlarını yükseltiyorlar. Ama biz çalışan ya da emekliler maaşlarımızı kendimiz artıramıyoruz.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  5. Yıllardır turkceldeyim hiç değiştirmedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Yıllardır aynı GSM operatöründe olmanız çok iyi. Ben de sürekli aynı operatörde olmayı çok isterdim, ama olmadı...
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  6. Merhaba Recep Bey, Dediklerinizi biz kaç kez Türkcell ile kat kat parayla yaşadık. Kızım interneti açık unutmuş paketinin olmadığı zaman anında ne
    paralar kesilmiş. al birini vur ötekine ne yazık ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Ülkemizde faaliyet gösteren tüm GSM operatörleri aynı, al birini vur ötekine...
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  7. Sevgili Nazlıcığım gibi pek çok vatandaş ev telefonunu iptal etti.
    Geçenlerde kendi abim de ev telefonunu iptal etmiş.
    Komşularımın çoğu ev telefonunu iptal etti.
    Ben internete ev telefonu ile bağlanıyorum yani ev telefonun fişini çekersem internet kopuyor çünkü telefondan modeme bağlanan bir kablo var:( ev telefonumu kapattıramıyorum :( internetim Türk Telekom çünkü:(
    of...offf.....vatandaşı soya soya don paça bırakacaklar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Bücürükveben.
      Türk Telekom'un internetini kullanıyorsanız, ev telefonunuz olmak zorunda. Ancak, kullanmadığınız sürece ev telefon hattı aktif olmaması gerekir. Eğer siz ev telefonundan internet fişini çekip doğrudan modeme bağlasanız internetiniz yine çalışır, çünkü ben de zamanında Türk Telekom'un internetini kullandım. Hatta ücretin içindeki bir kısmı bu kullanmadığınız ev telefonu hattı içindir. Telefonu devre dışı bırakıp, internet hattınızı doğrudan modeme bağlayın, modemin yine çalıştığını göreceksiniz. Eğer çalışmazsa, o zaman Türk Telekom size interneti telefon üzerinden tahsis etmiş olmalı. Ama siz bu durumu müşteri hizmetlerini arayarak düzelttirebilirsiniz sanıyorum. Ama siz ben ev telefonunu da kullanacağım dediyseniz ve öyle anlaştıysanız, o zaman ev telefonunu devre dışı bıraktığınız da modeminiz çalışmaz. Sözleşmeyi bir daha yenileme zamanı gelince, ev telefonunu devre dışı bıraktırarak doğrudan modem üzerinden internet hizmetinizi alabilirsiniz sanıyorum.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  8. Oluyor ne yazık ki bu tür şeyler Recep Bey. Geçmiş olsun. Canınızı çok da sıkmayın. Keşke müşteri dönütlerini dikkate alsalar ve daha makul paket alternatifleri hazırlasalar. Selamlar 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Yıldız.
      Ben bu tür oyunlara çok maruz kaldığım için alıştım artık. Gerçekten ne kafama takar, ne de canımı sıkarım. Bu tür konuları aramızda paylaşmanın tek gayesi, birbirimize yardımcı olmak, destek olmak ve birbirimizi aydınlatmak ve bilgilendirmek.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  9. Muhtemelen sizin güncellemeler aktif olmuş ve BİM'den eve gidene kadarki süreçte uygulama güncellemeleri nedeniyle paranız tükenmiş. Geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Hilmi Tufan.
      Benim hattım faturalı değil, ön yüklemeli olduğu için, bakıyor hesapta paran var ve pakete yetiyorsa güncellemeyi yapıyor. Hesap bakiyesi yeterli olmadığı zaman paketi güncellemiyor. Ancak, birine telefon edersen, internete girersen, sms kullanırsan, normal tarifeyi uyguluyor ve hesapta ne bulursa kesiyor. Paran biteene kadar bu üç karma hizmeti kullanıma açık tutuyor. Aksi halde, hesapta para yoksa, o zaman bu üç karma hizmeti de kullanamıyorsun. Çok uyanıklar. İşte ben bunların tek taraflı uyanıklıklarına kızıyorum. Seni uyaran son mesajı da göndermiyorlar. Bu durumda ben de hatalıyım. Suç bende de var. Bu benim olayımda suçlu sadece karşı taraf değil. Ancak, müşteri velinimettir. Müşteriye gereken kolaylığı ve şefkati göstermiyorlar. Kurallarını acımasızca uyguluyorlar. Aslında bunu sistem böyle yapıyor. Neden? Sistemi böyle kodlamışlar. Yapacak bir şey yok. Sinemize çektik ve yeniden kuzu kuzu paket ön yüklemeyi gerçekleştirdim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  10. Ne yazık ki cep telefonlarımıza gelen faturalar artık cebimizi yakıyor!. Diyelim ki yeni bir paket aldınız ve limitiniz henüz dolmamış... ancak hemen uyarı veriyor 'limitinizi aştınız, aşmak üzeresiniz...'vs ve sizi yeni pakete yönlendiriyorlar. Tek telefonlar da mı? su ve elektrik tüketimlerinden, araç hız tespitinde en ufak bir km artışına kadar!.. 80 km gösterilen yolda 82 ile geçmişseniz...hemen ceza devreye giriyor!. Halkın cebinden ne koparılırsa kârdır zihniyeti!. Canavarlaşan bir sistem!. her yer para tuzağı!. Çok geçmiş olsun Recep Bey.. İyi hafta sonları dilerim. Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar İzler ve Yansımalar.
      Ziyaretinize, destek ve katkınıza çok teşekkür ederim.
      Saptamalarınıza aynen katılıyorum.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  11. Merhaba Recep Bey, maalesef artık nereden ne kazık yiyeceğimizi bilmeden yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Hamiyet Akan.
      Ziyaretinize, destek ve katkınıza çok teşekkür ederim.
      Biz bu kafa ve bu zihniyetle devam ettiğimiz sürece daha çok kazıklar yeriz.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  12. turkcellden hiç ayrılmadım çok memnunum ama bu yıl her şey gibi bu da pahalılandı tabii 200 lira oldu ayda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Deeptone.
      Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Türkcell'in hizmeti kaliteli. Her yerden çekiyor, kapsama alanı büyük. Paketiniz de internetiniz, sms ve konuşma süreniz çoktur herhalde.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil

*YORUMLARINIZ HEMEN YAYINLANIR*