2012 yılı itibarıyla GSM sektöründe BİMcell adı altında hizmet vermeye başlayan BİM, Türk Telekom'un alt yapısını kullanarak BİMcell faaliyetleriyle GSM sektöründe de müşterilerine hizmet sunmaktadır. 

Gerçekten Bimcell abonelerine, diğer GSM operatörlerine göre en uygun fiyatı sunduğu için bağlantı kalitesine pek önem vermeyen GSM abonelerinin tercih ettiği bir sektör olmuştur. Bu bağlamda ben de on yılı aşkındır Bimcell'i tercih ederek GSM hizmeti alanlardanım. 

Ben,  Bimcell'in karma üçlü paketlerinden  yurt içi her yöne 750 dakika, her yöne 250 SMS ve 3 GB internet içeren "Dost Küçük" paketini aylık 102,00 TL. karşılığında kullanıyorum. Geçenlerde kullanım süresi bir ay ile sınırlı olan paketimin süresi bittiği için yeniden 102,00 TL. karşılığında paketimi yenilemem gerekiyordu. Ancak, 750 dakika konuşma süresi bana çok fazla geldiği için her seferinde artan konuşma sürem boşa gidiyordu. GSM hizmeti veren sektörler karma paketlerde bu süreleri öyle güzel ayarlıyorlar ki, kimine konuşma ve internet süresi yetmediği için daha büyük karma paketleri tercih etmek zorunda kalıyor; kimilerine göre de en ucuz paketin içerdiği süreler bile fazla geldiği için benim gibi beyhude ücret ödemek durumunda kalıyorlar. Ben de bu ay Bimcell hesabıma, 58,00 TL. karşılığında sadece 250 dakika konuşma süreli olan paketi tercih etmek üzere 90,00 TL. para yatırdım. O ara konuşma paketi tercihimi telefon ile evde daha rahat bir şekilde bildirmek üzere yola koyuldum. Ben mağazadan çıkıp eve gidinceye kadar, telefon cihazımda açık kalan "mobil veri" internet hizmeti sağlayan konum, hesabımdan 37 küsur lirayı kaşla göz arasında yutmuş. Eve gelince, SMS ile Bimcell'e 250 dakika paketini tercih ettiğimi gönderdim. Bimcell bana, bu hesabın aktif olduğunu ve kullanmaya başlayabileceğimi; ya da hesabımda kalan paranın bu pakete yeterli gelmediği için bu isteğimi yerine getiremediklerini belirten bir uyarı mesajı göndermesi gerekirdi, ancak söz konusu iki mesajdan hiçbiri gelmedi. Bakiye kalan bilgilerimi sorgulamam sonucunda hesabımda sadece 54 küsur liranın kaldığını öğrenince beynimden vurulmuşa döndüm. Olayı anlamakla beraber müşteri hizmetlerini aradım ve konuyu teyitle öğrenmiş bulundum. 

Bu etraflı ve uzunca GSM hikayemi neden anlatmak istediğime gelince. Ben daha tercihimi belirtmeden ve gerçekten cep telefonumu açıp internet bile kullanmamışken, sadece telefon cihazımdaki "mobil veri" tercihi açık kaldığı için, bunu bir fırsat bilerek beş dakika içinde hesabımdaki paranın 37 küsur lirasını internet kullanımı karşılığında yutmasına kızdım doğrusu. Ben bu duruma göre, pirince giderken evdeki bulgurdan oldum. İşte iletişim hizmeti sağlayan tüm operatörler aynı zihniyete sahip. Hizmet vermekten öte, "abonemi nasıl soyarım" mantığı ile çalışmaktadırlar.