120 Kg. kabuklu domatesten salçamızı yaptık.

21 Eylül, Cumartesi;

Tam üç aydır, durup dinlenmeden mütemadiyen deliler gibi çalıştım ve tam 10 kg. verdim.  Bu arada her sabah ve her akşam bisiklet de sürdüm. Eğer kendimi böyle delicesine işe vermemiş olsaydım, babamın yokluğuna alışmam çok zor olacaktı. Rahmetlinin evinde ve bahçesinde onun dokunduğu şeylere dokunmak ve onun kullandığı şeyleri kullanmak, bana babamı hatırlattığı için, mütemadiyen üzgün ve buruk bir zaman geçiriyorum. Dokunduğum ya da kullandığım her şey bana onu hatırlatıyordu.  Hem ağladım,  hem de çalıştım.   Ağlamak bana iyi geldi ve beni rahatlattı.

Peyzaj Çalışmasından bir görünüm

Evin dış cephesini tamamen kireç ile badana yaptım.

Bu gün de akşam oldu. Güneşin sadece ufuktaki kızıllığı kaldı. Birazdan güneyde en parlak yıldız kendini gösterince, ben de artık akşamın olduğunu anlayacağım ve kalan işe yarın devam etmek üzere işi bırakacağım. Biz gökyüzündeki tüm parlak cisimlere yıldız diyoruz ama, bilim çevreleri onların bazılarına yıldız, bazılarına gezegen ve bazılarına da gök cismi diyorlar. Bu en parlak yıldız dediğimiz gök cisminin adı Venüs'müş. Venüs, güneş ışınlarının büyük kısmını yansıttığı ve Dünya’ya en yakın gezegen olduğu için Güneş’ten ve Ay’dan sonra gökyüzündeki en parlak gök cismi olduğunu söylüyorlar. Yine bazı bilim çevreleri  gökyüzündeki bu en parlak gök cisminin her zaman Venüs olmayacağı, kimi zaman Merkür, kimi zaman da Satürn gezegenleri olacağını söylüyorlar.

Bahçedeki çam ağacının buduyorum.

Tenekede Tavuk Pişiriyoruz.

İçi temizlenmiş bütün bir tavuğu bir çatala şişleyip çatalın ucunu yere gömüyorsunuz. 18 Kg. lık bir yağ tenekesini de üzerine geçirip etrafına ateş yakıyorsunuz. Tavuğun köylü ve şehirli olma durumuna göre  1 ya da 1,5 saat içerisinde pişiyor ve afiyetle tüketiyoruz.

Harç karıyorum.

Dayımın evinin balkonunda doğru dürüst akıntı olmadığı için yeniden akıntıları ayarladık ve balkon ferforje demirlerini keserek, yerine yeniden briket tuğla ile balkon duvarı örüyoruz.


Fotoğraf karesindeki denizi merak edeniniz oldu mu bilmiyorum. Burası deniz mi? Göl mü? Nehir mi? Burası Kızılırmak. Irmak üzerine yapılmış olan Hirfanlı Hidroelektrik Santralının göl suyu.

Daha fazla konuyu irdeleyip başınızı ağrıtmak istemiyorum. Pek düzgün ve güzel bir blog yazısı olmadı ama, bu seferlik bununla yetinelim. İnşAllah bundan sonraki güzel bir blog yazısı olur.

Selam ve saygılarımla
Recep Altun-YazBlogcu
26.09.2019