Bizim yöremizde bahçesinde ceviz ağacı olmayan evi evden saymazlar, ama her ne hikmetse, kamulaştırılan eski evimizin bahçesinde ceviz ağacımızın olduğunu hatırlamıyorum.

Eğer evin küçük de olsa bir bahçesi varsa, mutlaka o bahçede bir tane de olsa, bir ceviz ağacı olurdu. Yıllardır Kaman ve çevresindeki köylerin bahçelerinde ceviz ağaçları olurdu ve mevcut ceviz ağaçlarından alınan ürün ancak ev sahibinin kendine yeterdi. Sonradan sonraya 1990 yılı itibariyle Kaman'da ceviz bahçeleri o kadar çoğaldı ki, sayısını hatırlamıyorum ama bu bahçelerle de ilgili ceviz bahçelerini tanıtan bir blog sayfası oluşturmak istiyorum. 

Yukarıda fotoğrafını gördüğünüz ceviz ürünü, Kaman ilçesi Yelek köyündeki bir bahçede yetiştirilmiş bir ceviz ağacına aittir. Cevizin cinsini bilmiyorum ama, ben de ömrümde ilk defa bir uçta beş adet ceviz ürünü gördüm ve dikkatimi çektiği için fotoğrafladım. Ceviz değil, mübarek üzüm salkımı sanki. 

Kaman, toprak yapısı ve iklim koşulları itibariyle ceviz üretimine elverişli bir bölgedir. İçerdiği yağ asitleri ile kolesterol düşürücü bir üründür ve gerçekten Kaman cevizinin aromasıyla yarış edecek bir ceviz tatmadım. Ülkemizin ceviz ihtiyacını karşılamak üzere Güney Amerika ülkelerinden ceviz ithal edilmektedir. Gerçekten ben de o ithal cevizden aldım ve tükettim. İthal cevizlerin aroması, bırakın ilçemizde yetişen cevizleri, ülkemizde yetişen cevizlerle bile boy ölçüşemez.