Merhabalar.

Daha geçenlerde (Nisan/2021) 195 bin Türk lirasına satın aldığım dairenin bu günkü satış değerini söylesem dudaklarınız uçuklar. Sitemizde 750 Türk lirasına kiraya verilen dairelerin bu günkü kira bedelinden bahsetsem yine dudaklarınız uçuklar. Bu konularda yazmayım yazmayım diyordum ama, ülkenin içinde bulunduğu bu zor ekonomik şartlar altında inleyen vatandaşların feryadını duydukça yazmak zorunda kaldım. 

Yeniden yukarıda bahsettiğim konuya dönersek; 195 bin Türk lirasına satın aldığım dairenin bu günkü en düşük satış değeri: 1.700.000,00TL. sıdır. 750 Türk lirasına kiraya verilen dairelerin de kira bedeli: 10.000,00 Türk lirasına yükselmiştir. Benim 195 bin TL. sına satın aldığım evin bana göre bu günkü değeri en fazla 250 bin TL. olmalıydı. O günlerde 750,00 TL. sına kiraya verilen bu dairelerin kirası da en fazla 1.000,00 TL. olmalıydı. Ama şu anda dairelerin kira miktarları ile satış fiyatları orta halli insanların güç yetiremeyeceği astronomik rakamlara yükselmiştir. 

Ben 30 yıl devlete hizmet etmiş lise mezunu, 2. derece şef kadrosundan emekli olmuş biri olarak devletin bana ödediği emekli maaşımın 8.700,00 TL. olduğunu rahatça söyleyebilirim. Eğer benim başımı sokacak bir evim olmamış olsaydı ve kiracı olmuş olsaydım on bin lira ev kirasını nasıl ödeyecektim? Ben bu soruya bir cevap bulamamakla birlikte, bu konuda malum şeylerle başınızı daha fazla ağrıtmadan da mektubuma son vermek istiyorum.

Sağlıcakla ve esen kalın. İyi bayramlar dilerim. 

NOT: Kendinizi illa yorum yazmak zorunda hissetmeyiniz. Gayrimenkul alım-satım ve kiralama konusunda ilave etmek istediğiniz, ya da söylemek istediğiniz bir husus varsa, içinizi dökebilirsiniz.