6 Haziran 2020 Tarihli Bir Kabir Ziyareti

Merhabalar.

Prostat ameliyatı oluncaya kadar yaz aylarında haftada üç gün bisiklete atlar, doğru kabristana gider, yakınlarımın mezarlarının bakımını ve ziyaretlerimi yapardım. Bu yıl bisiklete binmem yasaklandı. Çünkü bir de ameliyat esnasında oluşan sol kasık fıtığı çıktı. Yaptığım araştırma sonucu prostat ameliyatları sonrası kasık fıtıklarının oluşması beklenen komplikasyonlardan biriymiş, ama ben bu durumu diğer komplikasyonlar gibi doktorlarımdan değil, internetten öğreniyorum. 

Bu yıl iki kez kabristana yaya olarak gittim. Artık uzun mesafeli yaya yol yürüyüşlerinin beni yorduğunu hissettim. Kasık fıtığım olmasa yine bisiklete binmeye devam edecektim ama, henüz daha 1 cm. yırtığı olan bir kasık fıtığını büyüterek başıma iş açmak istemedim. Yaz aylarını geçirmek üzere geldiğim memleketimdeki devlet hastanesinde de fıtık ameliyatını olabilirdim ancak, hastanenin tek bir cerrahı var;  o da sorunlu, hastalarına karşı iyi davranmıyor. İyi davranmadığı için de hastalarıyla sürekli tartışma yaşıyor. Kasım ayında yeniden Ankara'ya döneceğim için, fıtık ameliyatımı kendi hastanemde olurum diye tehir ettim. 

Kabristan ziyaretleri beni biraz rahatlatıyor, kendimi orada iyi hissediyorum. Kabir ehli gayet zararsız kimseler. Onlar asla senin canını sıkmazlar, sana sorun çıkarmazlar. Kendi hallerinde derin ve deliksiz bir uyku halindeler. En son Kovid-19 virüsünden 66 yaşında kaybettiğimiz emekli öğretmen halamın oğlu Salih'ten ahiret yurdundan haber vermesi konusunda çok ümitliydim. Kendisi deistti, sağ iken, onunla bu konuları çok sık konuşurduk ve "sen hiç merak etme dayı oğlu oraya gidersem sana haber veririm" demişti. Mezarının başına varıyorum ona sesleniyorum, ama o bana hiçbir şekilde cevap vermiyor. Bu cümleleri sakın ciddiye almayın, sağlığında kendisiyle böyle sohbet ettiğimiz için ben de kabri başına varıp, onunla böyle sohbete devam ediyorum. 

Kabir ziyaretlerimizin mevtalara hiçbir faydası yoktur. Ziyaretlerimizin faydası bizedir. Ben zaten hiçbir kabir başında mevta için bırakın Kur'an'dan bir aşır okumayı Fatiha bile okumuyorum. Sadece şöyle niyazda bulunuyorum: "Allah sana rahmetiyle, merhametiyle, mağfiretiyle ve de cennetiyle muamele eylesin." Bu kadar... Bu konuyu daha fazla irdelemek istemiyorum, çünkü insanların inançlarına karşı saygılı olmak durumundayım. Herkes bir başkasına zarar vermeden ve bir başkasını rahatsız etmeden inandığı gibi dini vecibelerini yerine getirebilir. 

Mektubuma burada son verirken, hepinize sağlıklı, huzurlu ve mutlu günler dilerim. Sağlıcakla ve esen kalın.