Merhabalar.

Bir mümin olarak ibadetlerin içinde en çok oruç ibadetini severdim ve severek oruç tutar teravih namazlarını kılardım. Oruç ibadetinin habercileri olan Recep ve Şaban aylarının  geçip gitmesini ve bir an önce Ramazan ayına girmemizi dört gözle beklerdim. Oruç tutacağım ve teravih namazı kılacağım diye çocuklar gibi sevinirdim. Ramazan ayı biterken de emin olun üzülürdüm. Yani deseler ki, bir yıl oruç tutacaksın, tutardım. Oruç ibadetinin bana hiçbir yükü ve külfeti yoktu. Benim nazarımda Ramazan davulunun yeri de bir ayrıydı. Davulun tımbırtısı birkaç sokak öteden duyulur ve yavaş yavaş bulunduğumuz mekana doğru yaklaşır ve ben balkona çıkar Ramazan davulcusunu seyrederdim. 

Artık Ramazan ayı geldi ve oruç tutacağım diye zerre kadar sevinemediğim gibi, hiç heyecan da duymuyorum. Pörsümüş ve buruşmuş elma gibiyim. İçim aynı o pörsümüş elmanın içinde oluşan süngerimsi doku gibi. Büyük bir sabırla dağlara tepelere yüksek yerlere çıkar hilali izlemeye çalışırdım. Şu anda zaten o yüksek yerlere çıkacak fiziki durumum da olmadığı gibi içimde bir istek arzu ve heyecan da yok. 

Benim bu Ramazan sevincimi elimden alan ve hayata küstürenlere lanetler yağdırıyorum. Belirlenen takvime göre bu akşam teravih namazı kılınacak ve sahura kalkılacak ve ilk orucumuzu tutmaya 11 Mart 2024 Pazartesi günü başlayacağız. Ben yine bir robot gibi ruhsuz ve duygusuz bir şekilde sahura kalkıp orucumu tutacağım ve akşam olunca da iftar vaktin de orucumu açacağım. Ancak namazlarımı kılamayacağım. Sadece Allah'a dua etmekle yetineceğim. Ben böyle biri değildim, ama işte öyle biri oldum. Benim gibi olan müminler de tanıyorum. Onlar da aynı benim etkilendiğim şeylerden etkilenerek benim durumuma düştüler. 

Ben her işte doğruluk, dürüstlük, güven ve samimiyet arıyorum. Aradığım şeyler bozulunca ben de bozuluyorum. Ben her zaman bardağın dolu tarafına bakamıyorum, daha çok boş tarafına bakıyorum. Çünkü bardağın dolu tarafına bakmak bir aldatmacadır. Ben, Polyanna gibi yapamıyorum. Benimkisi de öyle bir hastalık işte, elimde değil, yapamıyorum. 

Kimse benim gibi olmasın, herkes bardağın dolu tarafına baksın. Gerekirse Polyanna gibi davransın. Orucunu tutsun ve namazlarını kılsın, keyif almaya baksın. Hayırlı Ramazanlar dilerim. Tutacağınız oruç ve diğer ibadetleriniz,  Allah indinde makbul olsun ve kabul buyrulsun inşAllah!

Selam ve saygılarımla.