Önce keşke kelimesinin anlamına bakalım. Keşke: Dilek anlatan cümlelerin başına getirilerek "Ne Olurdu" anlamında "özlem veya pişmanlık" bildiren bir söz; bari, keşkem, keşkelerim, keşki. Keşke kelimesini sizlerle; açıklayıcı, betimleyici, tartışmalı ve öyküleyici anlatım biçimlerinin her birinden biraz katarak paylaşmayı planladım. Yazıma, teknik olarak kelimenin anlamı ve anlatım biçimlerine giriş yaparak başlamış olmam, herhalde sizleri sıkmamıştır. Ben, aynı zamanda her şeyi okumakla birlikte en iyi yazarak öğrenen ve yazarak öğrenmeyi de tercih edenlerden biriyim. 

Keşke kelimesini biraz daha sonuç açısından etkisini ele alarak, kelimeyi daha iyi tanıtmak istiyorum. Keşke, daha çok bir pişmanlığın ifadesidir. Yani gereksiz ve faydasız bir kelimedir. Ama her nedense sanki çok faydalı ve gerekli bir kelimeymiş gibi hayatımızda o kadar çok sık kullanma ihtiyacı duyuyoruz ki, pişmanlığın ötesinde neye faydası oluyor bir anlam vermek mümkün değil. Herhalde pişmanlık duyduğumuz ve geri dönülmesi mümkün olmayan işlerden dolayı kendimizi teselli etmek zorunda kaldığımız için bu kelimeye başvuruyoruz. İşte hiçbir yaptırım gücü ve faydası olmayan bu kelimeyi sırf kendimizi avutmak ve teselli etmek için kullanıyoruz.

Sizlerin de keşke kelimesini çok sık kullanmış olmaktan dolayı kendinizden şikayetçi olduğunuzu duyar gibiyim. Evet maalesef hepimiz; hem sonuç getirmeyen ve hem de geriye dönülmesi mümkün olmayan işlerden dolayı bu kelimeyi çok sık kullanıyoruz. 

Bir önceki dairemi, müteahhit ve ortaklarının apartman binasının yapı kullanma izin belgesini (iskan raporu) alacaklarına dair söz verip, sözlerini tutmayıp iskan raporunu almadıkları için sattım. Daireyi satın alandan üç ay müsaade istedim. O da bana bu kolaylığı tanıdı. Ben üç ay daire satın almak için koşturdum. Maalesef sattığım daire parasına, sattığım daire ayarında bile daire bulamadım ve "keşke satmasaydım." diyerek pişman oldum. 

Üç ayın sonunda biraz üzerine bankadan ihtiyaç kredisi çekerek bir daire alabildim. Bu dairenin de sorunları, sattığım dairenin sorunlarından daha ağır geldi. Sabrettim ve 7 yıl bu dairede ikamet ettim. Ancak, bıçak kemiğe dayandı ve bu daireyi de sattım. Yine daire aramaya başladım ama sattığım paraya daire almak ne mümkün! Ben yine "keşke satmasaydım." diyerek pişman oldum. Bu sefer ev arama iznim bir ay olduğu için çok sıkı bir çalışma sonucu yine biraz üzerine ilave ederek ancak, masraflı bir daire alabildim. 

Şimdi ikamet ettiğim daireden memnun muyum? Hayır yine memnun değilim. Buranın da diğer dairelere göre çok farklı sorunları var. Ama artık ev satıp, ev alma işi geçtiği için aklımı başıma aldım oturdum oturduğum yerde. Bu sefer de evi satmaya kalksam, sittin sene daha ev alamam ve ortalık yerde kalırım... 

İşte benim keşkelerimin hikayelerinden bazıları bunlar. Bende keşkelerin hikayeleri bitmez. Başınızı ağrıttım, bağışlayın. İçinde keşkeleri olmayan sağlıklı, huzurlu ve mutlu günler dilerim. Her şey gönlünüzce olsun. 

Selam ve saygılarımla.