Dinler Tarihi

 


Merhabalar.
Belki sizler de benim gibi dinler tarihini merak etmişsinizdir. Dinler tarihini anlatan bu videoyu yıllar önce internetten indirmiştim. O gün bu gündür arşivimde yer alan bu videoyu sizlerle paylaşmak istedim. Videoda ses yok, sadece grafik görselle dinler tarihini anlatıyor. Sizi bilmem ama bana göre güzel bir kaynak. Eğer beğenirseniz kopyalayıp alabilirsiniz. Tarihlerde inşAllah bir yanlışlık yoktur. 

Söz konusu videoda görsel olarak sunulan dinler tarihinde bir yanlışlık, ya da bir noksanlık fark ederseniz, bir yorum marifetiyle bizlerle paylaşırsınız; sevinirim, memnun olurum.
Selam ve saygılarımla.

NOT: Lütfen Videoyu Tam Ekran seçeneğini tıklayın ve izleyin.

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Tam ekran yaparak izledim. Çok kısa bir sürede renklerle çok iyi anlatmışlar. İşin ilginci hep Orta Doğu'dan çıkmış peygamberler (daha doğrusu peygamber olduğunu iddia eden insanlar diyeyim çünkü peygamberler insan. İnsan üstü varlıklar değiller ve peygamber olduklarının ispatı da sadece kendi iddiaları, kendi sözleri, kendi anlattıkları, kendi rivayet ettikleri)

    Valla kimse kusura bakmasın hiçbir dine inanmıyorum. Muazzam kâinatın, evrenin bir yaratıcısı, nasıl yaratıldığı sorusunun elbette ki bir cevabı olmalı bunu da fizikçiler bulacaktır yani bilimsel olarak bulacaklardır. Einstein gibi, quantum fizikçileri gibi bilim insanları bulacaktır çünkü bence Allah, Tanrı, ne isim verirsek verelim hepsi aynı kapıya çıkar gözümüzün önünde duruyor ama biz görmüyoruz olabilir. Belki tüm evreni kapsayan "siyah madde" dedikleri muazzam bir tür enerjidir. (belki), belki hepimiz bir simülasyon içinde yaşıyoruzdur bu gördüklerimiz aslında gerçek bile değildir. Henüz düşünerek aklımızın almayacağı konular bunlar. Daha çok ilkeliz çünkü, uzayda o gezegen, bu gezegen ışık hızıyla seyahat edip, belki ışınlanmayı keşfedeceğimiz günler (bizler göremeyiz) gelince evrenin nasıl yaratıldığını yani Tanrı'ya da yaklaşacağımızı umuyorum.
    Teşekkürler paylaşım için.
    Selamlar, saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Bücürürkveben.
      Bizler, taklidi iman üzere İslamı tanıyıp, Müslüman olanlardanız. Çocukluğumuzda ve gençliğimizde Müslüman olduğumuz için kendimizi şanslı addediyorduk. Ancak İslam dinini derinlemesine inceledikten sonra cevabını bulamadığım sorularla karşılaşınca dinler karşısında tereddüte düşmedim değil.

      Eğer bir dine tabi olacaksam, bu din İslam dini olacaktır. Çünkü, tüm dinlerin içinde insan fıtratına en uygun inanış biçimi İslam dinindedir. Ancak, İslam dini istismar edilmeye uygun bir dindir. Nitekim, günümüzde konuya hakim olan ve Müslüman geçinenlerin İslam dinini istismar ederek, Müslümanları kandırdıkları da bir gerçektir. Bu oyuna gelmemek ve kanmamak için Müslümanların dinlerini en iyi şekilde öğrenmeleri gerekiyor. Yani taklidi imandan tahkiki imana geçmeleri gerekiyor.

      Sizin dinler konusundaki düşüncelerinizi biliyorum. Bu konuyu bildiğim için size hak veriyorum. Siz bu konuda haksız sayılmazsınız. Keşke ahiret hayatı olaydı da, Allah'u Teala'ya havale ettiğimiz mağduriyetlerimiz ve uğradığımız haksızlıkların karşılığını ahiret hayatında göreydik.

      Konuyu inceleyip düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  2. dinler tarihi üzerine birkaç kitap okudum ama bu anlatı sade ve hızlı kolay olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Deeptone.
      Evet dinler tarihini en güzel şekilde kısa ve öz olarak anlatmaktadır.
      Ziyaret ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  3. Merhaba, son zamanlarda çokça dile gelen dini konular özellikle gençlerin aydınlanması konusunda ki hurafe denilen yalan yanlış bilgilerle kıyasladıklarında gerçeği öğrenmesi bakımından beni mennun ediyor zira herkesin inancı kendine inanır ya da inanmaz zorla dayatmanın hiç bir manası faydası yoktur aksine zarar vereceği kanısındayım. Bu değerli konuyu görsel olarak paylaştığınız için teşekkür ederim . Sevgiyle esen kalın Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Hikayelerdirgeriyekalan.
      Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Size blog sayfanızdan ulaşamıyorum, e_posta adresiniz de olmadığı için oradan da seslenemiyorum. Hazır sizi blog sayfamda misafir etmişken şu düşüncemi müsaadenizle size iletmek istiyorum. Paylaşımlarınızı okuyorum, ancak bazı paylaşımlar var ki, okuduktan sonra mutlaka bir şeyler karalamak gerekiyor, bunu sayfanızda yapamadığım için ve e_posta adresiniz de olmadığı için, yarım kalıyorum. Belki sayfanıza iletişim eklentisini eklerseniz, o formdan duygu ve düşüncelerimizi iletme fırsat ve imkanını sağlamış olursunuz. Tabi yine de takdir sizin olup, saygı duyarız.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  4. En net bildiğim tarihlerden biri olan Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav)'in doğum tarihi 570 olarak yazılmış ama 571 olmalı. Siz tarihlerde bir yanlışlık yoktur inşallah dediğiniz için ona odaklandım.

    Güzel bilgi için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Hilmi Tufan, Hoş Geldiniz.
      Ziyaretinize ve değerli yorumunuza teşekkür ederim. Söz konusu dinler tarihinin görselindeki tarihlerden, Hz. Muhammed'in doğum tarihinin 570 olarak yer aldığını ben de fark etmiştim. Ancak, görseli hazırlayanın Hz. Muhammed'in doğum tarihinin 571 olduğunu mutlaka biliyordur diye düşündüm. Fakat neden 570 olarak yer aldığına ben de bir anlam veremedim. Dikkatiniz ve uyarınız için çok teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    2. Tipografik bir hata olması mümkün...

      Sil
    3. Merhabalar Recep Bey.
      Tabi mümkündür.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Merhaba Recep Bey...
    Bu paylaşımınızı ilk okuduğumda ve videoyu izlediğimde, ki birkaç gün oluyor, hemen dinler tarihini şöyle biraz araştırayım dedim, sonra yorum yazmak istedim. İnanın, kaç gündür internette dinler tarihinin içinden çıkamadım. Araştırdıkça ilgimi daha çok çekti. Ne çok bilmediğim dinler varmış...
    Bu videoda ilgimi çeken Güney Afrika kıtasına Hristiyanlık dininin 15. yüzyılda gelene değin hiç bir dinin gelmemiş olması. Afrika ile ilgili etkilendiğim sözler var ki, sizinle paylaşmak isterim.
    " Avrupalılar, Afrika'ya geldiklerinde onların elinde İncil, bizim elimizde ise topraklarımız vardı. Bize gözlerimizi kapatıp dua etmeyi öğrettiler. Gözlerimizi açtığımızda baktık ki, İncil bizim elimizdeydi, topraklarımız ise beyazların olmuştu. "

    Kıymetli bilgi içeren paylaşımınız için teşekkür ediyorum size.
    Saygı ve selamlarımı gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Nazlı Toaç.
      Ziyaretinize ve değerli yorumunuzla paylaşıma sağladığınız katkıya çok teşekkür ederim. Efendim bizler, gerçekten dinler tarihinin içinden çıkamayız. Bu görseli hazırlayan bence çok güzel hazırlamış ve dinler tarihi ile ilgili konu ancak bu kadar özetlenbilir, diyorum.
      Afrika için verdiğiniz örnek din istismarının bir gerçeğidir. İnsanların inanç değerlerini istismar ederek, onları dinle ve Tanrı ile kandırarak ellerinden her şeylerini aldılar.
      Şu anda tüm dünyayı yönetenler aynı yoldan devam ederek sömürü ve köle düzenini devam ettiriyorlar.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil

*YORUMLARINIZ HEMEN YAYINLANIR*