Pardus

 


 

Merhabalar.

PARDUS, Debian GNU/Linux sürekli, özgür ve açık kaynak kodlu bir işletim sistemidir. İnternet üzerinden ücretsiz olarak indirilebilmekte ve kurulabilmektedir. Kişisel veya kurumsal kullanımlar için Pardus’un rekabet edebilir ve sürdürülebilir bir işletim sistemi haline getirilmesi için TÜBİTAK ULAKBİM bünyesinde geliştirme ve idame çalışmaları devam ettirilmektedir. 
 
Windows işletim sistemi ile yaşadığım sorunlar yüzünden başka alternatif işletim sistemleri arayışı içine girdim ve Pardus'u keşfettim.  Pardus'u keşfettikten sonra bilgisayarıma kurdum ve şu anda Pardus işletim sistemini kullanıyorum.
 
Pardus’u tercih etmemin nedenlerine gelince, Pardus: Açık kaynak kodludur, özgürdür ve ücretsizdir. Hızlıdır, güvenlidir, kolay kullanılır, kurulmadan dahi çalışmaya başlayabilir, hızlı ve kolay kurulur. Bir çok paket program içerir; ücretsiz bir çok programa kolay erişim sağlar, özelleştirilebilir, şeffaftır. Yazılım dostu bir işletim sistemidir. Türkçe dışında pek çok dile desteği de vardır. 
 
Selam ve saygılarımla.

Yorum Gönder

21 Yorumlar

  1. İsmini duymuştum, Türk yazılımı olduğunu hatırlıyorum yanlış bilmiyorsam, Windows ile rekabet etmesini ve onun kadar popüler olmasını isterim. Sonuçta her yıl kaç tane yazılımcı yetişiyor üniversitelerden neden biz ellerin Windows'una, vs. muhtaç oluyoruz? Güle güle kullanın.
    Selamlar, saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Bücürükveben.
      Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bakalım nereye kadar gidecek? Windows'un ücretli olması, hackerlerin daha çok Windows işletim sistemine yönelik "com,bat ve exe" uzantılı dosyaları kullanarak saldırıya geçmeleri nedeniye Pardus'u tercih ettim. Benim için en çok güvenilir olmasıydı.
      Tekrar çok teşekkür ederim. Sağolun.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  2. Keyifle kullanın. Belki ben de evdeki laptop için deneyebilirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar MyReal.
      Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Pardus'u en çok ücretsiz, güvenli ve hızlı olması nedeniyle tercih ettim. Siz de deneyin, beğenmezseniz tekrar Windows'u kurarsınız.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  3. Bir dönem pardus u çok severek kullanmıştım hatta tema bile geliştirmiştim bir çok şeyi kişiselleştirebilmek acaip özgür hissetmişti ama lisanslı kullanmak zorund aolduğumuz programlar her işletim sistemine teknik destek vermiyordu bırakmıştım . Daha da gelişmiş kesinlikle daha kullanışlı olmuştur güle güle kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Uzmanamator.
      Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Sizin de dediğiniz gibi lisanslı kullandığınız paket proğramlar işin işine girince, maalesef Linux tabanlı işletim sistemlerini terk etmek durumunda kalıyorsunuz. Şu anda Windows'tan tek farkı, hızlı, güvenli ve ücretsiz olması.
      Çok teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  4. Merhaba Recep Bey...
    İnanın, ilk kez öğreniyorum Pardus'u. Açıkçası, yazınızı okuyup sessizce sayfanızdan ayrılmayı düşünüyordum. Teknoloji konusunda cahilliğim ortaya çıkmasın diye. Verdiğiniz bilgi hem kıymetli hem de emekle yazıp paylaşıyorsunuz. Yorum yazıp teşekkür etmeyi borç bildim kendime. Keyifle, güle güle kullanın.
    Sağlıcakla kalın, selam ve saygılarımı gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Nazlı Toaç.
      Ziyaretinize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim. Pardus, Linux tabanlı bir işletim sistemi proğramıdır. Linux'un o kadar çok değişik işletim sistemi proğramları var ki, sayısını ben bilemem. Ancak, Windows ile boy ölçüşebilecek kadar hızlı, kabiliyetli, güvenli ve kullanılabilir. Ancak kişi ya da kurumların her kullandıkları lisanslı değişik paket proğramları bu işletim sisteminde çalıştırmak zordur. Çünkü Linux tabanlı işletim sistemlerinde "com, bat, exe" uzantılı dosyalar yoktur ve çalışmazlar.

      Estağfurullah efendim, ne demek "cahillik" Herkes her şeyi bilmek zorunda değil ki!.. Şu anda teknololj dünyasında bilmediğimiz o kadar çok ürün, donanım ve yazılımlar var ki, bunların hepsini bilmek ve haberdar olmak mümkün değil.

      İnsan ne zaman neye ihtiyaç duyarsa, arayıp bulabiliyor. İşte önemli olan her şeyi bilmek değil, ihtiyacın olan şeyi arayıp bulmaktaır. Demek ki siz böyle bir işletim sistemine ihtiyaç duymamışsınız ki, bu işletim sistemini ilk defa duyuyorsunuz.
      Tekrar çok teşekkür eder, sağlıklı, hayırlı ve huzurlu günler dilerim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  5. Linux'u bir ara kullanmıştım ama CD üzerinden, çok yavaş ve hantaldı.. Bilgisayara kurulu hali nasıl bilmiyorum ama dediğinize göre herhalde çok hızlı olmalı..İlerde ben de kullanabilirim, o da belki.. Emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Ertuğrul Yıldırım.
      Ziyaretiniz ve paylaşıma katkı sağlayan değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Şu anda benim bilgisayarıma kurup kullandığım "Pardus" işletim sistemi ve ben şu ana kadar memnun olarak kullanıyorum. Linux alt yapılı o kadar çok Linux işletim sistemi proğramları var ki, bunlardan örnekleyecek olursak: Ubuntu, Mint, Debian,OpenSUSE,Pardus,Fedora,GentOO,Gelecek Linux, Archlinux,Mandriva,Red Hat, Slackwarware, CentOs vb.
      Siz acaba hangi Linux'u kurmadan önyükleme ile çalıştırarak kullanmıştınız?
      Windows işletim sistemi ile herhangi bir sorununuz yoksa, Linux'a geçmenizi tavsiye etmem. Çünkü, tanıyıp bildiğiniz bir işletim sistemini terk edip, huyunu husunu bilmediğiniz bir işletim sistemi ile cebelleşmek için bol bol vaktiniz olmalı.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    2. Knoppix gibi birşey olmalıydı tam hatırlayamıyorum çok eskiden kullanmıştım.. En son dediğinizde haklısınız, Windows'a alıştığımdan dolayı bu benim için biraz zor olabilir.. Sizin için de hayırlı uğurlu olsun Pardus kullanımız için..🙂

      Sil
  6. Merhabalar Recep Bey,
    Sevgili Nazlı Toaç aynen benim de duygu ve düşüncelerime tercüman olmuş. Sayfanıza birkaç kez geldim gittim, bilmediğim bir konuda yanlış bir şey söylemek istemedim.
    Ancak araştırmacı, mantık sınırları içinde sorgulayıcı yönünüzü, meraklı kişiliğinizi az çok tanıdım sanıyorum. Açıklamanıza teşekkürler.
    Sağlıklı günlerde huzurla kullanın.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Makbule Abalı.
      Sayın öğretmenim ziyaretinize ve açıklamalı değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.

      Merak etmek, bilmek, tanımak ve kullanmak benim vazgeçilmezim olunca, haliyle hemen kendimi bu ürün ya da hizmetin içinde buluyorum. Eski de olsa,
      bana göre ilk defa karşılaştığım ve yeni keşfettiğim ürün ve donanımları hemen denemeye çalışırım.

      İnşAllah her şeyiyle Windows'u alt eden milli bir işletim sistemi yazılımız olur ve tüm bilgisayar kullanıcıları da bu işletim sistemini kullanırlar.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  7. Merhabalar Ertuğrul Yıldırım.
    Daha önce kullandığınız Linux tabanlı işletim sistemi hakkında verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Evet "Knoppix" isimli bir Linux dağıtım paketi hatırlıyorum galiba. Zannedersem Knoppix, Debian tabanlı olup, bir Alman firması tarafından geliştirilen ve sabit diske yüklenmeden DVD üzerinden çalışabilen Linux dağıtım paketlerinden biri.
    Cevab-i yorumunuz için tekrar çok teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  8. hiç duymamışım, güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar deeptone.
      Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Çok teşekkür ederim, sağolun.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  9. Merhaba Recep bey, konuyla ilgili bugünkü (19. 08. 2024) cumhuriyet gazetesinde Orhan Bursalı bir yazı kaleme almış. Okunmasını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Hüseyin Güzel.
      Ziyaretiniz ve paylaşıma katkı sağlayacak öneri içeren değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Sayın hocam, inşAllah o makaleye erişip okuyacağım.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  10. Merhabalar Hüseyin Hocam.
    Makaleyi okudum. Pardus'un yaşadığı ve yaşatıldığı anlatılmakta ve Pardus işletim sistemini kullanan kurumların söz konusu işletim sistemini kullanmalarından dolayı bütçe giderlerinden tasarruf ettikleri anlatılmakta. Ben de Pardus'un son versiyonunu kurdum ve kullanıyorum; gerçekten çok memnunum.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel Recep bey. Güle güle kullan inşallah. Selam ve saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Hüseyin Hocam.
      Çok teşekkür ederim. Söz konusu işletim sistemi ile ilgili zaman zaman Blogger arkadaşlarımı da bilgilendirerek, gerçekten iyi olup olmadığı konusunda aydınlatacağım. Çünkü Blogger arkadaşlarımı yanlış yönlendirmek istemem.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil

*YORUMLARINIZ HEMEN YAYINLANIR*