Son haftalarda tüm dünyada yeniden yükselişe geçen yeni tip koronavirüs (Kovid-19) insanlarda şiddetli boğaz ağrısı ve yorgunlukla kendini göstermeye başladı. 20 Temmuz 2022 Çarşamba günü, kendisinin de korana olduğunu bilmeyen ancak hastaneye giderek test yaptıran bir yakınımın beni ziyareti sonucu temaslı oldum. Temaslı olduğum yakınım, 21 Temmuz 2022 Perşembe günü test sonucunun pozitif olduğunu telefonla bildirmesi üzerine ben de 22 Temmuz 2022 Cuma günü hastaneye giderek test verdim. Testimin sonucunun negatif olduğunu öğrendim. Ancak, 23 Temmuz 2022 Cumartesi sabahı şiddetli bir boğaz ağrısıyla uyandım. Ben daha önce kronik tonsillit (bademcik iltihaplanması) hastasıydım. Yıllardır artık bademciklerimden hastalanmıyordum. Tonsillit yerine bu sefer de (boğaz ve yutak bölgesi iltihabı) faranjit oluyordum ki, faranjit bademcikten daha beter bir hastalık.

24 Temmuz 2022 Pazar günü devlet hastanesi acil polikliniğinde muayene oldum ve Akut Üst Solunum Yolu Enfeksiyonu teşhisiyle Amoklavin antibiyotik, ağrı kesicici ve ateş düşürücü olarak Parol ve Apireks tabletleri reçete edildi ve kullanmaya başladım. Ancak ateş 39,5 dereceye kadar yükseldi. Boğaz ve yutak bölgesi kızarık, şiş ve hatta bembeyaz iltihaplı durumdaydı. Ne yutkunmak mümkündü ne de bir şey yemek içmek. Ben daha hiç böyle şiddetli bir boğaz ve yutak bölgesi iltihabı ve ağrısıyla karşılaşmadım. Faranjitten daha beterdi. 

25 Temmuz 2022 Pazartesi günü tekrar devlet hastanesi aciline gitmek durumunda kaldım. Doktora durumu izah ettim. Daha önce verdiğim test sonucu negatif geldi ama, ben daha önceki testi hastalık başlamadan önce verdiğim için negatif  olduğunu, oysa bu rahatsızlıklarımın sebebinin korana olduğunu iddia ediyorum dedim ve yeniden 25 Temmuz 2022 pazartesi günü test verdim ve akşama doğru telefonla aranarak korana olduğumu tebliğ ettiler. 

Bütün bunları neden detayları ile birlikte sizinle paylaştığıma gelince: Henüz daha herhangi bir septomla karşılaşmadan şüphe üzerine vereceğiniz test sonucu negatif çıkarak sizi yanıltabilir. Ne zaman septomlar başladı o zaman testi verin ki, doğru ve kesin bir sonuca ulaşabilesiniz.

20 Temmuz 2022 Çarşamba günü koranalı bir hasta ile yakın temasım oluyor ve ben ancak, 23 Temmuz 2022 Cumartesi sabahı şiddetli boğaz ağrısı, yutkunma zorluğu ve 38 derece ateş septomlarıyla uyanıyorum. Bakın virüs bana ulaşıyor ve beni üç gün sonra hasta etmeye başlıyor. O gün testin yeniden yapılması gerektiği durumunu doktorla paylaşmama rağmen, önceki test sonucuna itibar ederek yeniden test yaptırmaya gerek olmadığını savundu. Oysa ben o gün aktif korana virüsünü taşıyordum. 

Çevrenizde tanıdığınız kişilerden "Üzerinize afiyet, biraz üşütmüşüm galiba, boğazımda hafif bir gıcık ve yanma var." diyenlerden derhal uzak durun ve maskenizi takarak kendinizi o kişilerden koruyun. Şu mevsimde boğaz ağrısı ve yutkunma zorluğu çektiğinden bahseden kişi mutlaka koranaya yakalanmıştır. Yine kalabalık ortamlarda, toplu taşıma araçlarında mutlaka maskenizi takın. Aksi halde, sonuç kaçınılmaz olacaktır. 20 Temmuz Çarşamba günü bana bulaşan korana, bugün 28 Temmuz 2022 Perşembe olmasına rağmen, ateşim hariç hala diğer septomlarım devam ediyor.

Size koronasız sağlıklı ve hayırlı günler dilerim. 

NOT: Hatırlatma aşımı henüz olmamıştım.