Şironyen Güneş Tutulması

Merhabalar.

Biraz da astroloji alanında paylaşım yapalım mı, ne dersiniz? Bu yılın ilk güneş tutulması 8 Nisan'da (yani benim doğum günümde) meydana gelecek. Tutulma Koç burcunun 19'ncu derecesinde Şiron ile birlikte olacak ve Türkiye'den maalesef gözlemlenemeyecek. Bu tutulmanın en güçlü etkilerini ilk bir aylık süreçte hissedeceğiz. Fakat etkisi azalarak toplam üç ay devam edecek. Önce bu tutulmanın Dünya için etkilerine bir göz atalım mı, ne dersiniz?

Tutulma Koç burcunda (yani benim burcumda) olacağı için; yangınlar, aktif volkanlar, siyasi liderlerin fütursuzca ve bencilce çıkışları, sansasyonlar, yeni enerji türleri, enerji kaynakları, güneş enerjisi, askerler, savaş, rekabete ve mücadeleye dayalı ortamların oluşması, sporcular, kahramanlık yapanlar, itfaiyeciler ön plandadır. 

Bu tutulma Dünya genelinde yeni projelerin, girişimlerin başlamasına işaret edebilir. Dünya liderleri ve hükümetler tarafından alınan önemli kararlar ve liderlikle ilgili değişiklikler gündeme gelebilir. 

Uluslararası çatışmaların veya askeri gerilimlerin artması mümkün. Diplomasi yerine güç kullanımına yönelik eğilimler artabilir. Toplumsal aktivizm ve protesto hareketlerine şahit olabiliriz. İnsanlar haklarını ve özgürlüklerini savunmak için daha cesur eylemler yapabilirler. 

Tutulma zamanında yangınların artması, yanardağların yeniden harekete geçmesi gibi etkiler de olabilir. Yeni enerji kaynakları, güneş enerjisinin kullanımı, enerjiyi verimli ve doğru kullanmakla ilgili uyarılar, enerji krizleri söz konusu olabilir. Kazalar da meydana gelebilir. Özellikle tutulmanın yöneticisi Mars'ın Balık

burcunda olması nedeniyle deniz, gemi kazaları yaşanabilir.

Önce Şiron ile ilgili bir bilgi verelim. Şiron, Satürn ile Üranüs arasında bir geçiş gezegenidir. Mitolojide Şiron sentordur; yani yarı insan, yarı at görünümlü bir yaratıktır. Satürn'ün gayrimeşru çocuğudur; annesi de onu istememiş ilk yarasını da böylece almıştır. Şiron ölümsüzlüğe sahip tek sentordur. Bacağına isabet eden bir ok ile yaralanır ve şifacı olmasına rağmen kendi yarasını iyileştiremez.

İşin içinde Şiron olduğundan bu süreçte sağlık sistemi ve tıbbi uygulamalarda önemli gelişmeler ortaya çıkabilir. Yeni ilaçlar tıbbi deneylerin sonuç vermesi, sağlık alanında önemli ilkler, yeni metotlar gündeme gelebilir. Aynı zamanda intihar vakaları, patlamalar, saldırı haberleriyle sık karşılaşabiliriz. 

19 derece, Koç burcunun 2'nci dekanıdır. Bu dekanın anlamı yöneticilerin hapsedilmesi, ölmesi, meyve veren ağaçların çürümesi, toprakta yetişen bitkilerin çürümesi demektir. 

İşte durum böyle. Bu yılın ilk güneş tutulmasının nelere gebe olduğunu okudunuz. Bazı olaylara hazırlıklı olmakta fayda var. Bakalım takip edelim, astroloji ne kadar doğru söylüyor. 

Selam ve saygılarımla. 

Kaynak: Dinçer Güner-Hürriyet Gazetesi

Yorum Gönder

22 Yorumlar

  1. nisan ayında sığınaklara girelim bari :) spamı da unutmayın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar deeptone.
      Nisan ayında gerçekten sığınaklara ihtiyaç duyulacak bir şeyler yaşamayız inşAllah. Ben her ne kadar astroloji falına inanmasam da astroloji ilgi alanımdadır. Hani bir söylem var ya, "fala inanmam, falsız da kalmam" gibi bir şey. Bir başka deyişle, "istemem, yan cebime koy."
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  2. Recep Abi, yorumlarım gitmiyor galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar bücürükveben.
      Yorumların gitmeme nedeninin müsebbibi ben olduğum için özür dilerim. Yorum ayarlarında yer alan seçeneklerin tercih edildiğinde nasıl cevap verdiğini denemek için seçenek ayarlarını değiştirmiştim. Tekrar eski tercihi uygulamaya aldıktan sonra yorumlar gelmeye başladı.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  3. Uzun bir yorum yazmıştım, sadece üyeler yorum yapabilir mi ne öyle bir uyarı çıktıydı ama az önce "Yorumlarım gitmiyor galiba" dediğim yorumum gitti sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar bücürükveben.
      Tekrar özür dilerim, yorum ayarları tercihlerinin nasıl tepki verdiğini görmek için ayarlarla oynadığım esnada siz de yorum göndermeye çalıştığınız için oldu tüm bunlar. Kusuruma bakmayın.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  4. Merhaba Recep Bey...
    Şimdiden 8 nisandaki doğum gününüzü kutluyorum. Huzur dolu, sağlıklı, mutlu yaşlar diliyorum size.
    Astroloji hakkındaki paylaşımları okurum ama hiç ilgim olmadı.
    Güneş tutulmasının etkilerinin olumsuz tarafları umarım olmaz. Dünyamız için sonuçları güzel, mutlu biten durumlar olsun.
    Paylaşım için teşekkür ediyorum size. Emeğinize sağlık...
    Saygı ve selamlarımı gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Nazlı Toaç.
      Doğum günümü kutlama tebrikiniz için teşekkür ederim. Astrologlar gökyüzü olayları ile geleceği okumaya ve şekillendirmeye çalışırlar. Ancak, sadece bazı olaylar karşısında gezegenlerin birbirlerini etkiledikleri doğrulanmıştır. İnşAllah söz konusu gökyüzü olaylarının dünyamızı olumlu yönde etkilemesini ben de can-ı gönülden istiyorum.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  5. Daha önce yorum yazdım ama uyeler dışındakiler yorum yapamaz diyordu.. Tekrar denemek istedim Şironyenin tam olarak ne olduğunu anlamadım ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Sonsuzluk ve Ötesi.
      Yorum ayarları ile ilgili tercihlerin nasıl tepki verdiğini gözlemlemek için ayarlarla oynadığım esnada siz de blog sayfama girmişsiniz ve yorumunuzu gönderememişsiniz, özür dilerim.

      Şiron ya da Şironyer'in ne olduğunu yazının içinde izah ettim ama. Burada da tekrarlamamda fayda mülahaza ediyorum. Şiron aslında Satürn ile Üranüs arasında bir geçiş gezegenidir. Yörüngeleri ve hareketleri itibariyle burçlarda dolaşırlar. Ayrıca, Mitolojide Şiron sentordur; yarı insan yarı at görünümlü bir yaratıktır. Satürn'ün gayrimeşru çocuğudur; annesi de onu istememiş ilk yarasını da böylece almıştır. Şiron ölümsüzlüğe sahip tek sentordur. Bacağına isabet eden bir ok ile yaralanır ve şifacı olmasına rağmen kendi yarasını iyileştiremez.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  6. Günaydın Recep Abi,
    Estağfurullah, olabilir böyle şeyler. Denemeden insan bilemez:))) şey yazmıştım, yüzlerce yıl öncesi olsaydık güneş tutulmasını dini sebeplere bağlayıp, bakire kızları, küçük çocukları Güneş tanrısına kurban edecektik. İyi ki, artık biraz ilerlemişiz:))))yüzlerce yıl sonra da inşallah tarikatlar, marikatlardan da kurtulacağız. İnsanlık yavaş yavaş da olsa ilerliyor:)))
    Bu arada Sincan hariç seçim sonuçları için gözümüz aydın Recep Abi.
    Sağlıcakla kalın.
    Selamlar, saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar bücürükveben.
      Evet, sizin de dediğiniz gibi yüzlerce yıl öncesi olsaydı, güneş tutulması olayı elbette dini sebeplere bağlanarak, çocuklar Güneş tanrısına kurban edilirdi. Ama bazı ilkel kavimlerde güneş tutulması nedeniyle insanların kurban verildiği ile ilgili tarihi bilgileri hatırlıyor gibiyim.

      Evet, Sincan için de elimizden geleni yaptık ama, Sincan çok farklı yer. Keçiören kalesi yıkıldı, ama Pursaklar olmadı. İşte Sincan'da aynı Pursaklar gibi bir yer. Yine de çok büyük bir başarı ve gözümüz aydın olsun!

      Bu seçim, iktidara Osmanlı tokadı gibi oldu. Ama iktidarın olayı nasıl tersine çevirerek kaçamak bahanelerle hala kedi gibi dört ayağı üzerine düşmeye çalıştığını da söyleyebiliriz. Önümüzdeki bu beş yıl yine bir şey değişmeyecek ve bunlar aynı zihniyetle bildiklerinden asla geri durmayacaklar. Sıcağı sıcağına bir erken seçim olursa, belki o zaman ülke bunların elinden kurtulur.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  7. ilk yorumum demekki o seçenek ayarlarından ulaşmamış.

    yorumlarda dikkat ettim. bizler, bütün yorumları (bize gelen de bloglara yaptıklarımızı da) gmail den izliyoruz. önce gmaili açıyoruz sonra blogu. yorum yaparken de sağ alttaki kutucuğu işaretlediğimizden bütün yorumları hemen görüyoruz gmailde. hatta, bloguna 3 yıl sonra dönen bir blog arkadaşımızın da bloguna döndüğünü hemen anında görebiliyoruz gmailde, yorumları onayladığı zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar deeptone.
      Yorumları onaya tabi tuttuğunuz zaman, yorum bildirimi gmail hesabıma gönderilsin ayarını yapıyorsunuz ve yorumlar da gmail postanıza düşüyor.

      Ben "kimler yorum yapabilir" ayarına bağlı üç seçenekten ilki hariç diğer iki seçeneğin çalışıp çalışmadığını denemek istemiştim ve maalesef bu iki seçeneğin hiçbiri de çalışmıyor. Seçeneklerden ikincisi, "Google hesabı olan kullanıcılar" üçüncüsü de " Yalnızca bu bloğun üyeleri"

      Sizi sıkıntıya soktuğum için özür dilerim. Ama en azından bu iki seçeneğin çalışmadığını öğrenmiş ve görmüş olduk.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    2. o iki seçenek de çalışıyor. belki bugünlerde bir blogger hatası olmuştur ve düzelir yani.

      Sil
    3. Merhabalar deeptone.
      Ben ilk defa o iki seçeneği denedim. Bugüne kadar söz konusu o iki seçenekle ilgili bir deneme çalışması yapmamıştım. Blogger'de hiç doğru durmuyor. Aslında üyelerini bu tür çalışmalardan haberdar etmek, onlar için çok da zor bir olay değil; ama her nedense hiç böyle ufak tefek değişiklikler için üyelerini bilgilendirmiyorlar. Oysa, hangi çağda yaşıyoruz değil mi?
      Aydınlatıcı bilgiler verdiğiniz için çok teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  8. Bakalım bu kez yorumum görünecek mi:) Bu tür astrolojik ö görülerden hoşlanmıyorum ben. Fala inanma falsız da kalma kabilinden ilgilenirim hep:) geçen değer verdiğim bir dostum da bu kabilden doğum gününde dikkat et dedi canımı sıktı:) bu arada aynı günde doğmuşuz Recep bey. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar N.Narda.
      Yorumun görülmeme nedeninin müsebbibi benim. Sizden de özür dilerim. Blogger'in Ayarlar Kumanda Panelinden yorumlarla ilgili bölümünden "Kimler Yorum Yapabilir" seçenekleri ile ilgili komut penceresinden ikinci ve üçüncü tercihlerin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek istemiştim. Son iki seçeneğin ikisi, de çalışmıyor. Oysa, o son iki seçeneğin de kapsadığı duruma göre yorumlara izin vermesi gerekirdi. Ama hiçbir Blogger'in yorumlarının gönderilmesine, yayınlanmasına izin vermemiş.

      Aslında astrolojiye ben de inanmam ama, bu gök olaylarına atfedilen olayları dinlemek ve öğrenmek mitolojik hikayeler gibi hoşuma gidiyor.
      Ben 8 Nisan 1955 doğumluyum. O yıllarda Kırşehir mevcut iktidar tarafından cezalandırılıyor ve Nevşehir'e ilçe yapılınca, benim ilçemi de Ankara'ya bağlıyorlar. Ben Ankaralıyım desem yalan olmaz!

      Şimdi 8 Nisan'dan itibaren Nisan ayını takibime alacağım. Bakalım astrologlar ne derece isabetli gelecek okumuşlar. Hem bizi oyalıyor, eğlendiriyor, meraklandırıyor ya iyi de oluyor hani...
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  9. Çok bilgilendirici güzel bir yazı olmuş paylaşım için teşekkürler!
    E e o zaman ne diyorsunuz bazı kötü yöneticilerden kurtulabilir miyiz?
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar MyReaL.
      Bakın yerel seçim sonuçlarına göre milletimiz iktidara hak ettiği dersi verdi ve tokadı patlattı. İnşAllah kötü yöneticilerden de kurtulacağımız günler yakındır sanıyorum. Başlangıcımız çok güzel oldu, devamı da gelecek!..
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  10. 8 Nisan olduğunu bilmiyordum. Bunu da öğrenmiş oldum yazınız ile teşekkürler. Bu ay dikkatli olmamız gerekiyor demek ki. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Peliş.
      Bu ayın (Nisan-April) 8'inde ülkemizden görülemeyecek olan bir güneş tutulması yaşayacağız. Eğer astrolojiye ilgi duyuyorsanız dikkatli olmanızı öneririm. Astrologlar gökyüzü olaylarını inceleyerek geleceği okumaya çalışırlar. Bir Müslümana göre geleceği (gaibi) ancak Allah bilir. Bu duruma göre astrologların gelecekten verdikleri haberlerin hiçbir değeri olmadığı gibi, bu haberlere ittiba etmekte şirktir, küfürdür.
      Ama ben hem bir Müslüman olarak gaibin ancak Allah tarafından bilindiğine ve haber verileceğine inanırken, diğer taraftan da astrologların gelecekten verdikleri haberlere de göz ucuyla bakıyorum. Yani "istemem, ama yan cebime koy" gibi bir durum oluyor. Allah bizleri affetsin.
      Paylaşımla ilgili ziyaretiniz, katkınız ve desteğiniz için çok teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil

YORUMLAR ONAYA TABİDİR