Hiç fazladan laf kalabalığı yapmadan hemen olayı özetlemeye gayret ederek yazıma başlamak istiyorum. 13 Haziran 2025 Cuma'yı Cumartesi'ye bağlayan gece saat 02:30'da çok büyük bir gürültü ile yine büyük bir ışık kümesi eşliğinde mahallemize düşen yıldırım neticesinde çevremizde modem kullanan tüm evlerdeki modemler yanmış. LCD televizyonlar, elektronik buzdolapları, kombiler vs. elektronik devrelerinde büyük hasar alarak arızalanmışlar.
14 Haziran 2025 Cumartesi sabahı, modemi kontrol ettim çalışmıyor. İnternet bağlantım yok ve bilgisayarım sadece fiziki olarak çalışıyor ama işlem yapmıyor. İnternet hattım Türk Telekom, ilçemizde başka kablolu internet sağlayıcı bir firma yok. Müşteri hizmetlerini aradım durumu bildirdim, genel arıza kaydı açtılar. Güya benim internet hattı arızam, genel arıza alanı içindeymiş.
14 Haziran 2025 Cumartesi gününden 23 Haziran 2025 Pazartesi gününe kadar her gün müşteri hizmetlerini arıyorum, her seferinde arızanın muhtemelen giderileceği bir gün sonrasını veriyorlar. Bu görüşmeler böyle 10 gün devam etti. Türk Telekom ile aramızda yapılan sözleşmeye göre, internet hattında meydana gelebilecek arızanın kurum tarafından giderilmesi için 180 günlük bir süre hakkı olduğu, ben taahhüdümü cezasız olarak sonlandırabilmem için de bu 180 günü beklemem gerektiği, hem sözleşmede yazıyor, hem de müşteri temsilcisi tarafından doğrulanıyor.
Eğer bir torpil bulamasaydım, söz konusu internet hattımdaki arızanın giderilmesi için en az 180 gün internetsiz beklemem gerekiyordu. Bulduğum torpil sayesinde 23 Haziran 2025 Pazartesi günü öğleden sonra iki eleman gönderdiler, direkteki bağlantı kutusunu kontrol ettiler sinyalin kutuya kadar geldiğini söylediler. Evdeki piriz bağlantımda bir sorun olmuş olabileceğini ima etseler de benim internet arızamın genel bir arıza alanı kapsamında olmayıp normal arıza alanı içinde olduğunu anladım. Piriz kablo bağlantısını yenilediler, modem çalışmaya ve IP almaya başlayınca internet bağlantısı da devreye girdi.
Rekabetsiz bir alanda istediği gibi at koşturan Türk Telekom ile başa çıkmanız için mutlaka bir torpiliniz olacak, aksi halde sittinsene arızanın giderilmesini bekler durursunuz. Müşterinin durumu, Türk Telekom'un hiç umurunda bile değil.
12 Yorumlar
Torpilin gerekmediği mecra yok mu acaba diye sorası geliyor insanın. Neyse ki sorununuz çözülmüş. Tekrar geçmiş olsun Recep Bey.✋️
YanıtlaSilMerhabalar Yıldız.
SilZiyaretinize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim. Maalesef torpilin olmadığı bir mecra yok! 10 gün geçti, Türk Telekom'dan bir icraat yok! Artık çaresiz kalınca, Türk Telekom'da kim var çalışanımız diye düşününce bir yakınımızın Genel Müdürlükte çalıştığı aklımıza geldi de onun sayesinde internet bağlantımız sağlandı.
Selam ve saygılarımla.
Merhaba Recep Abi,
YanıtlaSilTekrar çok geçmiş olsun. Allah korumuş, cana gelmemiş. Türk Telekom maalesef öyle. Ben de hatırlıyorum hele bağlanmak için bir dolu tuşa (o rakam senin, bu rakam benim) basmak gerekiyor, vatandaş telefon başında 1'e bas, 2'ye, bas deli ediyorlar. Torpilsiz hiçbir şey kalmamış iyi ki, sonunda arızayı tamir etmişler. Sevindim sizin adınıza. İnternetsiz hayat olmuyor çünkü.
Selamlar, saygılar.
Merhabalar Bücürüğün Annesi.
SilBlog sayfama yapmış olduğunuz ziyarete ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.
Geçmiş olsun dileğinize ayrıca teşekkür ederim. Maalesef Türk Telekom'un kendisine kalsaydı, benim internetim sittinsene bağlanmazdı. Naçar kalınca aklımıza geldi bir tanıdık, ondan yardım istedik. Tanıdık devreye girince internet hemen bağlandı. "Hani genel arızaya bağlı bir arızaydı, nasıl oldu da normal bir arıza gibi internet hemen bağlanıverdi?" İnternet hizmeti sağlayan alternatif bir firma olmuş olsaydı, emin olun bir pireye kocaman yorganı yakardım, ama maalesef alternatif bir internet sağlayıcı kurum yok.
Evet eskiden belki internette lüks bir tüketim hizmet aracıydı, ama günümüzde maalesef işin boyutu öyle değil. İnternetsiz hiçbir işimizi yapamaz hale getirildik.
Selam ve saygılarımla.
geçenlerde şikayetvar diye bir sitede okudum, çok sayıda kişiyi haberleri olmadan bir yerlere abone yapmış, yani karikatürdeki gibi tek telekom :) bu, herşey beklenir diyecek cinsten, gecmis olsun.
YanıtlaSilMerhabalar Adsız.
SilHoş Geldiniz.
Blog sayfama yapmış olduğunuz ziyarete ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.
Şikayetvar sitesi, benim de en çok başvurduğum sitedir. Eğer internet bağlantısı yapılmamış olsaydı, hemen Şikayetvar'a şikayetimi bildirecektim.
Geçmiş olsun dileğiniz için ayrıca teşekkür ederim. Evet TEK TELEKOM, Türk Telekom, bunlardan her şey beklenir.
Selam ve saygılarımla.
geçmiş olsun. böyle bir olay çok ilginç. mahalleye yıldırım ve elektronik aletlerin bozulması. bilimkurgu gerilim filmi gibi :)
YanıtlaSilMerhabalar Deeptone.
SilZiyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Geçmiş olsun dileğiniz için ayrıca teşekkür ederim. Evet, gerçekten de çok ilginç. Mahalleye zarar verecek şekilde bir yıldırım düşerse insanların evlerindeki tüm elektronik cihazları zarar görüyor. İnsanlar bir taraftan da arızalara servis çağırıp, arıza gideriyorlar ve aldıkları faturalarını da elektrik dağıtım şirketine gönderiyorlar.
Selam ve saygılarımla.
Geçmiş olsun, düzeldiğine sevindim.
YanıtlaSilMerhabalar Yüreğimin İklimi.
SilZiyaretiniz, değerli yorumunuz ve geçmiş olsun dileğiniz çok teşekkür ederim.
İnternet bağlantım düzelmesine düzeldi ama torpil ile düzeldi. Aksi halde bu genel arıza aylarca sürermiş.
Selam ve saygılarımla.
Merhaba,
YanıtlaSilCan sıkıcı bir olaydan sonra yaşananları öğrenmek tecrübe oluyor okuyanlar için. Detaylar şaşırtıcı imiş. Torpilin girmediği yer kalmamış demek. İyi tarafından bakarsak; sorun çözülmüş, hattınız ve kablolarınız yenilenmiş olmuş.
Tekrar geçmiş olsun. Güle güle iyi günlerde kullanın internetinizi.
Selamlar, saygılar.
Merhabalar Zeugma.
SilYorumunuz ve ziyaretiniz için çok teşekkür ederim. Kutudan eve kadar çekilen kablo değişmedi aynı kablo. Sadece kontrol ettiler bir sıkıntı göremediler. Ben modemi yeniledim. Çünkü eskisi yandı.
Geçmiş olsun dileğiniz için tekrar teşekkür ederim. Sağ olun.
Selam ve saygılarımla.
YORUMLARINIZ HEMEN YAYIMLANIR