Hiç fazladan laf kalabalığı yapmadan hemen olayı özetlemeye gayret ederek yazıma başlamak istiyorum. 13 Haziran 2025 Cuma'yı Cumartesi'ye bağlayan gece saat 02:30'da çok büyük bir gürültü ile yine büyük bir ışık kümesi eşliğinde mahallemize düşen yıldırım neticesinde çevremizde modem kullanan tüm evlerdeki modemler yanmış. LCD televizyonlar, elektronik buzdolapları, kombiler vs. elektronik devrelerinde büyük hasarlar alarak arızalanmışlar. 

14 Haziran 2025 Cumartesi sabahı, modemi kontrol ettim çalışmıyor. İnternet bağlantım yok ve bilgisayarım sadece fiziki olarak çalışıyor ama işlem yapmıyor. İnternet hattım Türk Telekom, ilçemizde başka kablolu internet sağlayıcı bir firma yok. Müşteri hizmetlerini aradım durumu bildirdim, genel arıza kaydı açtılar. Güya benim internet hattı arızam, genel arıza alanı içindeymiş. 

14 Haziran 2025 Cumartesi gününden 23 Haziran 2025 Pazartesi gününe kadar her gün müşteri hizmetlerini arıyorum, her seferinde arızanın muhtemelen giderileceği bir gün sonrasını veriyorlar. Bu görüşmeler böyle 10 gün devam etti. Türk Telekom ile aramızda yapılan sözleşmeye göre, internet hattında meydana gelebilecek arızanın kurum tarafından giderilmesi için 180 günlük bir süre hakkı olduğu, ben taahhüdümü cezasız olarak sonlandırabilmem için de bu 180 günü beklemem gerektiği, hem sözleşmede yazıyor, hem de müşteri temsilcisi tarafından doğrulanıyor. 

Eğer bir torpil bulamasaydım, söz konusu internet hattımdaki arızanın giderilmesi için en az 180 gün internetsiz beklemem gerekiyordu. Bulduğum torpil sayesinde 23 Haziran 2025 Pazartesi günü öğleden sonra iki eleman gönderdiler, direkteki bağlantı kutusunu kontrol ettiler sinyalin kutuya kadar geldiğini söylediler. Evdeki piriz bağlantımda bir sorun olmuş olabileceğini ima etseler de benim internet arızamın genel bir arıza alanı kapsamında olmayıp normal arıza alanı içinde olduğunu anladım. Piriz kablo bağlantısını yenilediler, modem çalışmaya ve IP almaya başlayınca internet bağlantısı da devreye girdi. 

Rekabetsiz bir alanda istediği gibi at koşturan Türk Telekom ile başa çıkmanız için mutlaka bir torpiliniz olacak, aksi halde sittinsene arızanın giderilmesini bekler durursunuz. Müşterinin mağduriyeti, Türk Telekom'un hiç umurunda bile değil.